Inlägg från: idiotblondinen |Visa alla inlägg
  • idiotblondinen

vikt...peppningstråd =)

Hej på er!

Idag hra jag syndat satan alltså... Säkert käkat 300 gram pepparkaksdeg rakt av! Haha... Verkar som kakdeg är min största synd när jag kommer över den! Men jag bryr mig inte idag faktiskt, jag tänker som så att de få gånger jag stöter på kakdeg så kan jag jävlari tillåta mig äta det.

Julklappsinköpen gick kanon! Eftersom jag är en fattiglapp så blev presenterna därefter, men here we go.. Pappa får 5-pack strumpor o en billig mattkniv, mamma får en mascara o grön ståltråd (haha, billighetsaffärerna är kanon! ), ena 13-åringen får coola strumpbyxor, den andra 4 ögonskuggor, brorsan får ett par Simpsons-boxerkallingar, syrran i Piteå får 4 små frottéhanddukar o 22-åringen får ett paket snabbkaffe. Jag är nöjd, faktiskt! Nu är det bara Filip jag inte köpt någonting till...

Men men!

• idiotblondinen

Malin: Trevligt med vin ju! Skitsamma att det är torsdag, det är JUL! O så har du simmat så jävla bra med!

Ja, jag vet inte vad det är med den där jävla pepparkaksdegen, men den smakar fan magiskt... Jag kan avslöja att jag vägde mig på en kompis våg idag, och jag står fortfarande på 81 kg o det är jag mycket nöjd med!

It's all good, it's all good...

• idiotblondinen

Malin: Ja... Det har jag. Men jag har inte rökt nån än. Antar att jag bryter mitt 6-dagars rökuppehåll idag. Det får tiden utvisa

• idiotblondinen

Malin: Jag röker som sagt bara en cigg om dagen, för jag tycker det är äckligt o mår illa om jag röker mer. Jag röker alltid denna cigg på kvällen, efter min sons läggdags. Jag vet inte riktigt varför, jag antar att den hjälper mig varva ner på nåt vis. O jag måste faktiskt säga att jag tar hellre den enstaka ciggen om dagen, än att jag känner det som att jag har ett omättligt "hål" jag måste fylla då jag söker mig till mat. Det skapar bara mer ångest, för mig. Jag känner det som att tiden inte är "inne" för mig att sluta röka, för påverkar det min viktnedgång som är prioritet nr 1 just nu, så är det negativt för min personliga utveckling. Jag får ta ett steg i taget, helt enkelt...

• idiotblondinen

Malin: Nejdå, inga horn i min panna. Jag vet att jag kommer sluta röka till slut ändå... Det blir mindre och mindre hela tiden. Jag känner inte ens att jag behöver röka alls, nu. Men det känns bättre att kunna ta ett par bloss än att dyka in i skafferiet och kylskåpet.

Men hallå! Det låter ju som att du har ätit bra ändå! Glöm inte att fett faktiskt är bra! Det är för mycket kolhydrater du ska akta dig för! Så jag tycker att du verkar ha ätit precis alldeles perfekt och balanserat, jag! Så ha verkligen inte ångest över det!

• idiotblondinen

Malin: Jaha, du behöver en syndabock... Det gör vi alla då och då.

• idiotblondinen

Malin: Jag tycker inte alls att det låter sjukt. Jag vet precis hur du menar, faktiskt. (Tror jag?) Men jag vet också att den man lättast skyller på är en själv, för att, just det.. För att man BORDE ha kunnat kontrollera allt. Men nej, verkligheten ser inte alltid ut så att man kan det. Dessutom så har du ju varit så duktig så att du har "neutraliserat" din "brist" på kontroll genom att ha motionerat och simmat. På så sätt så har du balanserat det, o det är jag ganska säker på att vågen kommer att visa. Att du inte "förlorat", alltså! Du har nog mer kontroll än du ser!

• idiotblondinen

T1: Låter som nåt jag skulle kunna lyckas med... Samma bedrift, alltså.

Ja, ge bort det ändå... Om nu Marcus är ärlig när han säger att det är gott ändå.

Jag kan ju inte direkt råda dig att smaka själv...

• idiotblondinen

Kunde tro det

Det är lugnt... Själv har jag ju smällt i mig 300 gram pepparkaksdeg idag

• idiotblondinen

T1: Haha... Fy fan vad jag mådde illa sen.

Najj tjajjor, näöu ska ja gau o lägga mi. (Jag är skåning, ja.)

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)