Inlägg från: idiotblondinen |Visa alla inlägg
  • idiotblondinen

vikt...peppningstråd =)

Hej! Får jag också vara med här? Jag har under en veckas tid lyckats äta bra och röra på mig genom att promenera! Vet inte varför, jag fick bara ett ryck!
    Gick upp 35 kg under graviditeten o har väl en 25 att gå ner nu.
    Gick ner 7 kg med hjälp av Nutrilett för ett tag sedan och hör o häpna, har bara gått upp 2-3 av dom igen så det känns ju bra!
    Jag skulle så himla gärna vilja träna ordentligt, men har inte råd med gymkort så det får blir promenader. Helst av allt vill jag ha bort min stora tjocka mage, den är verkligen ivägen! Det mesta fettet tycks ha hamnat där...

• idiotblondinen

ThereseLaurin: Det jag menar, det är så många som påstår att man _alltid_ går upp kilona man gått ner med hjälp av tex Nutrilett, och så är ju inte fallet. Jag tycker att Nutrilett är jättebra.

• idiotblondinen

ThereseLaurin: Jag tycker det är jättegott att dricka. Iofs, jag blandar aldrig ut pulvret helt utan sitter o käkar klumparna! Asgott ju! Har inte kört bars. Jag kör inte heller nån kur nu, men har hemma så ibland tar jag en portion. Tycker det är gott som godis. Chokladsmaken då alltså.

• idiotblondinen

Jag har varit sockerfri i över en vecka!
    I förrgår åt jag dessutom middag lite tidigare på kvällen och inte strax innan läggdags som jag brukar, så jag la mig alltså med hungerskänslor. Det tog två timmar att somna, vanligtvis somnar jag direkt eftersom jag är mätt! Men jag har bestämt mig, det ska gå! Igår gick det fortare att somna! Fan vad duktig jag är! *stolt*

För övrigt så är jag 1.61 lång o väger ca 88kg.

• idiotblondinen

Marsmamma: Jag bara slutade rakt av. Har inget hemma jag kan gå o smaska på om jag blir sugen. Ätit väldigt lite under dagen och sedan ätit en middag på kvällen. Fullkornspasta o kycklingwok. Sen bara något knäckebröd på dagen... Allt för att bryta vanorna och för att "krympa" magsäcken.

Jag ser viktnedgången som en lång förlossning ungefär... Det bara är så att det kommer vara skitjobbigt, men det går inte att sluta mitt i nu. Jag har bestämt mig. Det kommer att bli fruktansvärt jobbigt! O resultatet kommer att vara underbart!

Hoppas att ni kan hitta samma motivation som jag har, för det känns verkligen underbart!

Jag har även varit ute och promenerat varje dag.

Om jag känt mig jättehungrig eller snurrig så har jag druckit en portion Nutrilett. Superbra!

Naturligtvis tänker jag inte fortsätta med denna "dieten" utan det får "plana ut", men jag är helt övertygad om att man måste avsluta sockerintaget cold turkey så att säga. Absolut inte äta vitt bröd, pasta, potatis och ris! INGA snabba kolhydrater med andra ord!

Glöm inte att FETT är tillåtet under "övergången"! Jag har haft creme fraiche i varje middagsmåltid de första dagarna, men nu har jag även lyckats med det! Man måste kunna ha nåt att se fram emot på kvällen! Nu behöver jag inte det heller.

Dricker mycket mineralvatten gör jag också.

O glöm inte vardagsrörelserna! Att bara stå och hoppa o dansa lite i tid och otid

O det allra viktigaste... Skratta mycket!

• idiotblondinen

Ovanstående gäller för _mig_ alltså, kan ju inte garantera att det fungerar för alla. Är ju ingen expert direkt.

• idiotblondinen

Marsmamma: Vi får helt enkelt peppa varandra!

• idiotblondinen

Theresa1: För att svara på din fråga tidigare i tråden.. Ja det är svårt att sluta med socker, om man inte vet hur man ska göra. När jag säger att jag är sockerberoende så menar jag inte att jag är sötsaksberoende, utan jag är beroende av snabba kolhydrater (om jag förstått det rätt) som det är i tex vitt bröd o pasta osv. Jag blir mätt för stunden, men snabbt hungrig igen och äter ännu mer. Fett tillsammans med snabba kolhydrater är väl typ det godaste man kan stoppa i sig.. (återigen om jag fattat det rätt) tex vitt bröd med nåt gott pålägg, det kan jag stoppa i mig hur mycket som helst, det finns ingen botten! Eller kunde.. har ju slutat nu. Så jag ser det som ett beroende! Likaså pizza är ju flott på en madrass av kolhydrater iom det vita brödet.. Samma med pasta o nån god sås eller potatis o kött med god sås. Det blir en oslagbar kombination för mig om det är nåt riktigt gott. Jag har förstått att det är det som är problemet! Jag har alltid trott att tex potatis, ris och pasta är nyttigt! O det är det väl, om man TRÄNAR som en idiot! Är elitidrottare tex! Men när man äter mer än man gör av med så omförvandlas dessa mängder kolhydrater till fett i kroppen! Så har jag uppfattat det, och det är därför jag har förstått att allt som sägs om att man inte ska äta pasta, ris, potatis och vitt bröd verkligen är sant... jag kan erkänna att jag begrep inte det innan. Jag har alltid ätit det som att det inte fanns nån botten i mig. Det blir ju en ond cirkel!

Nu är jag ju bara en vecka+ in i mitt "nya" liv, men det har fungerat bra hittills.

Så jag kan ju inte svära på att det jag säger är sant, men för mig känns det rätt! Jag mår jättebra! Flyger ur sängen, hoppar runt som en idiot (innan orkade jag inte röra på mig och svettades om jag gjorde det) och känner mig allmänt lycklig och "ren" i kroppen! Istället för att gå in i "matkoma" som Oprah så bra uttryckte det en gång... Jag gick verkligen in i "matkoma" innan. Åt tills jag blev så jävla mätt att jag knappt kunde röra mig.. hehe!

Hoppas verkligen att det fungerar för mig denna gången, det är ju lite farligt att vara såhär hoppfull som jag är och låter nu. Men det ska bli spännande...

• idiotblondinen

Theresa1: Ut och promenera med dig! *sparkar i baken*

Josean: Jag känner inte riktigt till de olika metoderna, men jag antar att det ligger nära... Jag har under dessa dagar endast ätit nåt knäckebröd på dagen, utan något på, och sen en middag på kvällen bestående av fullkornspasta och antingen kyckling o grönsaker, eller bacon som det blev igår. Jag har inte riktigt bestämt hur jag ska fortsätta nu, för jag måste börja äta lite mer tror jag sen. Detta har bara varit för att bryta mönstret. Så jag är inte riktigt säker på vad det blir för måltider... Tar gärna emot tips på billiga rätter att göra.
    Har dessutom minskat portionerna och gårdagens middag var nästan bara hälften så stor som för en vecka sedan! Mer lagom! Nu är jag pank så det får bli en stekt kycklingfilé o lite fullkornspasta ikväll igen.

Om jag ska presentera mig så kan jag säga som så att jag heter Katarina, är 24 år, ensamstående mamma till Filip på 13 månader.

• idiotblondinen

Josean: Jag slöglor lite på det ibland och har snappat upp väldigt mycket. Många aha-upplevelser måste jag säga, men jag tycker att mycket hon säger verkar vettigt. Jag har även kollat upp recepten på sakerna dom brukar göra där, o tyvärr innehåller det ingredienser som är svåra för mig att få tag på. Tror jag... Alger o grejjer. Hade varit skitkul att prova den maten hon lagar tycker jag.

Svar på tråden vikt...peppningstråd =)