• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • monica84

titta under fertilitet och kropp...

• monica84
    monica84 skrev 2010-12-06 11:35:18 följande:
    titta under fertilitet och kropp...
    eller sök på det här inne så får du upp många trådar o bara att läsa...
  • LilyRose

Tack monica84 för ditt svar! Ska spana in detta!

• monica84

ja gör det... skriv gärna hur de går för dig. lycka till...

• Sanna 77

Hej hej!

Har följt den här tråden ett tag nu. Det är väldigt många tankar som virvlar runt här inne i mitt huvud.

Jag har haft molvärk i minst en vecka nu. Kommer inte ihåg exakt när det började men definitivt minst sedan i måndags. Hade troligtvis ÄL den 27:e, är inte helt hundra för det är bara ett par månader sedan jag slutade med p-piller så jag har inte riktigt koll på hur många dagar min cykel är. Har ätit p-piller läääänge men kan inte minnas att jag skulle ha haft mensvärk så här lång tid innan BM förr.

Har inga andra symptom men denna molvärk har ändå fått mig att börja tro att jag kan vara gravid. Så pass mycket faktiskt att jag nog skulle bli väldigt besviken om det visade sig att jag inte är det.

Funderar lite på att göra ett gravtest men är lite orolig för vad det kommer att visa. Är ju egentligen för tidigt att testa än.

• Kitty 1982

puffar upp denna tråden för det kan vara skoja för andra att läsa =)

• Fjorren

Kuuul att kicka igång min tråd igen
    Har ibland undrat hur det gått för alla er tjejor som hoppades på ett tidigt gravtest då i slutet av förra året?

Hoppas det gick som ni ville

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804. Flingan BF 110711 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • Kitty 1982
    Fjorren skrev 2011-03-20 20:57:35 följande:
    Har ibland undrat hur det gått för alla er tjejor som hoppades på ett tidigt gravtest då i slutet av förra året?

Man kan ju hoppas att alla fick bebisar =)
  • AnniPigg
    Fjorren skrev 2011-03-20 20:57:35 följande:

Kul att denna tråden vaknat igen!

Jag blev inte gravid då, nu är vi på försök nr 4, hade ÄL för en vecka sen, har haft extrem molvärk och stickningar sedan dess, inte alls som de tidigare gångerna vi försökt! och sedan igår är jag väldigt trött. BIM om 7 dagar, hoppas hoppas!!
  • Fjorren
    AnniPigg skrev 2011-03-22 22:24:15 följande:
    Kul att denna tråden vaknat igen!

Jag blev inte gravid då, nu är vi på försök nr 4, hade ÄL för en vecka sen, har haft extrem molvärk och stickningar sedan dess, inte alls som de tidigare gångerna vi försökt! och sedan igår är jag väldigt trött. BIM om 7 dagar, hoppas hoppas!!
    Håller tummarna för att det är ER gång, detta försök nu då!
    Önskar er ett stort lycka till!!
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804. Flingan BF 110711 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?