• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • Yiskah

Jag kände bara ett lätt illamående på kvällarna men inget mer förutom att brösten var spända, svällda och ömmande. På BIM fick jag ett stort fint plus :D Utan några överdrivna symptom. Så håll ut tjejer!

• AnniPigg
    Yiskah skrev 2010-11-30 11:20:54 följande:
    Jag kände bara ett lätt illamående på kvällarna men inget mer förutom att brösten var spända, svällda och ömmande. På BIM fick jag ett stort fint plus :D Utan några överdrivna symptom. Så håll ut tjejer!
    Tack, det ger lite mer hopp! Är på BIM idag, ingen mens i sikte. Ska göra ett test imorgon så får vi se...
  • Yiskah
    AnniPigg skrev 2010-11-30 18:12:45 följande:
    Tack, det ger lite mer hopp! Är på BIM idag, ingen mens i sikte. Ska göra ett test imorgon så får vi se...
    Lycka till! Låt oss veta hur det gick Solig
  • AnniPigg
    Yiskah skrev 2010-12-01 13:18:59 följande:
    Lycka till! Låt oss veta hur det gick Solig
    Det blev negativt :/ Fortfarande ingen mens i sikte dock... men slutade med p-piller för en månad sen så cykeln kan ju vara rubbad. Har dock jättemycket (ursäkta) flytningar, tjocka genomskinliga... fattar inte vad det kan va? Någon annan som haft så?
  • monica84

Hej har nu läst igenom era trådar här lite snabbt... Måste bara säga att jag ska ha min mens nu den 7 december... hoppas ju dock på att den inte kommer och att jag får Plus istället...

Jag har haft illamående och liknande mensvärk nu i 1 vecka... precis som små små hugg och jag är dessutom trög i magen.

Har haft en fruktansvärd huvudvärk och hade idag ganska kraftiga flytningar...

Är där någon som tror att detta kan vara ett litet  " UNDER" som växer eller är de kanske bara min mens som lurar...

Tycker att jag brukar inte få mensvärk förrän dagen innan jag ska ha mens o det är ju bara den 1 idag...

Alla råd o tips är tacksamma =) 

• Yiskah

AnniPigg: Sålänge du inte fått din mens så är det ju inte för sent :) Testa imorgonbitti igen! Ang. flytningarna; jag får så varje månad vid ägglossning! Det kan inte vara så att sen du slutade med pillren så är cykeln rubbad tror du? Eller har du tagit äl-test? :)

• Mysgosmys
    Fjorren skrev 2010-11-08 20:42:06 följande:

Kikar in här nästan dagligen och läser hur ni har det tjejer! Var ju nu ca 1,5 vecka sen jag testade positivt men kan liksom inte släppa denna tråden riktigt än

Vill bara nämna för er som nu senast skrev tex att BM sagt att det inte är möjligt känna av gravsymptom så pass tidigt... att; det där kan man nog aldrig veta!!
    I mitt fall började ilamåendet exakt 5 dagar efter sex/ÄL, dvs den 20e okt. Sen testade jag positivt först den 31 okt!! Så hela 11 dagar efter illamåendet börjat!
    Och...illamåendet håller i sig ännu....!

Så absolut att man kan känna av symptom tidigt! Vet det av egen erfarenhet!
    Ge nu inte upp hoppet tjejer... - rätt vad det är så har ni plussat!
    Lycka till ni alla!!

Men har för mig att du hade gravsymptom månaden innan också, kan det inte vara så att man inbillar sig en massa symptom så där tidigt då, gravid eller ej?
    Jag tror nämligen inte att man kan känna av det så tidigt då det tar minst en vecka innan ägget fäster och sen X antal dagar till innan kroppen märker av nåt..

Men grattis till graviditeten ändå! =)
  • LilyRose

Hejsan!

Hoppar in i den här tråden...

Jag och min sambo försöker få barn och förra veckan hade jag äl. Hade värk i magen flera dagar innan samt när jag hade äl. Därefter kände jag inget mer i magen förrens en vecka senare, i tisdags. Det började på förmiddagen som en plötslig smärta som varade i max 10 sek och kan bäst beskrivas som ett tydligt nålstick i "tjejmagen" sen kände jag ingenting mer under hela dagen. Men senare på kvällen strax innan jag skulle gå och lägga mig högg det till ordentligt på höger sida i "tjejmagen" och denna smärta fortsatte i minst en timme innan det avtog och blev mer som en vag molande värk. Jag hade så ont...kunde varken ligga på rygg, mage eller på sidan...drog jag upp benen mot magen så kändes det som "tjejmagen" på höger sida var svullen och som att något tog emot och det gjorde ännu ondare. Men som sagt det försvann efter ca en timme och dagen efter var det helt borta och har inte känt något mer sedan dess.... Man blev ju först orolig att det var något som var fel...men nu hoppas jag att det var ett tecken på något positivt. 
    Kan tillägga att jag inte tror att det var ett tecken på att mensen är på g, ska ha mens i helgen men jag brukar aldrig få mensvärk tidigare en samma dag som den kommer.

Är det någon mer som upplevt något liknande och fått ett plus?

Grattis till alla er som har fått ett plus!

• ana86
    Annipigg: Som Yiskah säger så har jag också alltid fått såna flytningar vid ägglossning, samt en molande värk...på så sätt visste jag alltid när jag hade äl på ett ungefär..Kan ju hända att mensen har rubbat sig men hoppas såklart på att du får ett sent plus :)

Monica84: Jag själv var inte illamående eller något sådant utan bara trött, andfådd och som du skriver trög i magen.....väldigt trög! Så det kan ju vara nåt :) Berätta hur det går och lycka till :) Hoppas!
  • AnniPigg
    Yiskah skrev 2010-12-01 22:43:55 följande:
    AnniPigg: Sålänge du inte fått din mens så är det ju inte för sent :) Testa imorgonbitti igen! Ang. flytningarna; jag får så varje månad vid ägglossning! Det kan inte vara så att sen du slutade med pillren så är cykeln rubbad tror du? Eller har du tagit äl-test? :)
    Mensen har fortfarande inte kommit, inga tecken på att den är påväg. BIM +2 idag. Gjorde ett ÄL-test igår men det var inte positivt så det kan nog inte vara ÄL-flytningar... :/ hm, detta är såå förvirrande. Dessutom fick jag positivt på ÄL-testen för 2½ vecka sen...

Har nästan inga symptom alls nu förutom flytningar och trötthet, lite lite värk långt ner i magen ibland. Känner mig inte gravid längre som jag gjorde för en vecka sen, då hade jag hur mycket symptom som helst ju! Bara att vänta och se helt enkelt. Har inte bestämt när jag ska göra nästa grav.test men hade tänkt vänta ett bra tag för att inte bli besviken...
Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?