• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • Irmeline

Hej Tjejer, hoppar in här.

Jag hade ÄL flytning 23-24 nov, och bara tre-fyra dagar efteråt så började det mola.
    Konstant hela tiden, men värre på kvällarna då jag ska sova. Känner inte så mycket i brösten än (sticker till ibland men de har inte svullit). 

Till saken hör att jag blev gravid i september. Bara några dagar efter äl (tror det var 5) kom molvärken precis likadan som nu. Jag "visste" att jag var gravid en vecka innan BIM, och det var jag också. Har varit skenis förut men det här var annorlunda.

Nu känner jag likadant men är osäker på om det är graviditet eller inte eftrsom jag hade mf i slutet av oktober och inte fått min mens än. Kroppen kan kanske bli lite annorlunda då, men om det inte vore för det så skulle jag tro att jag var gravid nu.

Förra gången var jag säker på att jag var gravid en vecka efter äl så man kan känna tidigt!!
    Har nämligen aldrig sådan molvärk annars, förutom under mensen. Annars var jag inte speciellt illamående eller trött, hade inte svullna bröst heller förrän efter BIM, så symptomen verkar vara olika för olika personer.

Så nu hoppas jag på graviditet och inte rester av misfallet!

Håller tummarna för er andra också!
    Kram 

• Fjorren
    Mysgosmys skrev 2010-12-01 23:01:38 följande:
    Men har för mig att du hade gravsymptom månaden innan också, kan det inte vara så att man inbillar sig en massa symptom så där tidigt då, gravid eller ej?
    Jag tror nämligen inte att man kan känna av det så tidigt då det tar minst en vecka innan ägget fäster och sen X antal dagar till innan kroppen märker av nåt..

Men grattis till graviditeten ändå! =)
    Hej hej
    Som svar på din fråga; jag hade försökt bli gravid sen två månader tillbaks (räknat från när jag sen väl lyckades bli gravid så att säga)....
    Första månaden så hade jag alla möjliga graviditetssymptom, ja...det stämmer....men eftersom det var alla tänkbara symptom jag hade, som sen visade sig bara vara önsketänkande, så blev jag så himla nestämd och bestämde mig att inte fokusera nåt mer på magen och en eventuell bebis den kommande månaden...
    Och månad två så hade jag verkligen inga symptom alls heller... - och fick naturligtvis negativt sen också när jag testade.

Det som var den verkliga skillnaden denna gång var att jag, precis som jag skrivit i trådstarten, redan fem dagar efter äl blev illamående!! Och det släppte aldrig! Och har ännu inte släppt! Illamående vaaarje dag än så länge...precis som jag var 5 dagar efter äl!
    Jag fick inga andra större symptom; illamåendet var det som var riktigt märkbart (om man jämför med hur jag upplevde det två månader innan, när jag var "skengravid" och tyckte mig känna alla möjliga symptom så att säga...)

Så ja, i mitt fall så känns det inte som nån tvekan från min sida; jag kände av graviditeten fem dagar efter vi haft sex... - det lär ju ha varit ungefär i samband med att det befruktade ägget fäste, ungefär....

Lycka till nu ni alla som hoppas på ett tidigt graviditetstecken; hopp finns!
    Jag vet!

Håller tummar för er allesammans!
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • Mårran69
    Fjorren skrev 2010-12-02 21:50:00 följande:
    Hej hej
    Som svar på din fråga; jag hade försökt bli gravid sen två månader tillbaks (räknat från när jag sen väl lyckades bli gravid så att säga)....
    Första månaden så hade jag alla möjliga graviditetssymptom, ja...det stämmer....men eftersom det var alla tänkbara symptom jag hade, som sen visade sig bara vara önsketänkande, så blev jag så himla nestämd och bestämde mig att inte fokusera nåt mer på magen och en eventuell bebis den kommande månaden...
    Och månad två så hade jag verkligen inga symptom alls heller... - och fick naturligtvis negativt sen också när jag testade.

Det som var den verkliga skillnaden denna gång var att jag, precis som jag skrivit i trådstarten, redan fem dagar efter äl blev illamående!! Och det släppte aldrig! Och har ännu inte släppt! Illamående vaaarje dag än så länge...precis som jag var 5 dagar efter äl!
    Jag fick inga andra större symptom; illamåendet var det som var riktigt märkbart (om man jämför med hur jag upplevde det två månader innan, när jag var "skengravid" och tyckte mig känna alla möjliga symptom så att säga...)

Så ja, i mitt fall så känns det inte som nån tvekan från min sida; jag kände av graviditeten fem dagar efter vi haft sex... - det lär ju ha varit ungefär i samband med att det befruktade ägget fäste, ungefär....

Lycka till nu ni alla som hoppas på ett tidigt graviditetstecken; hopp finns!
    Jag vet!

Håller tummar för er allesammans!
    Det tar ca 6 dagar innan ett embryo utvecklats till blastocyst och kan fästa i livmoderslemhinnan. Sen tar det ytterligare några dagar innan graviditetshormon utsöndras.

Att du mådde illa kan ju bero på andra saker. Kanske nåt du ätit? Eller psykets inverkan?

Grattis till din graviditet!
  • Fjorren
    Mårran69 skrev 2010-12-04 21:33:03 följande:
    Det tar ca 6 dagar innan ett embryo utvecklats till blastocyst och kan fästa i livmoderslemhinnan. Sen tar det ytterligare några dagar innan graviditetshormon utsöndras.

Att du mådde illa kan ju bero på andra saker. Kanske nåt du ätit? Eller psykets inverkan?

Grattis till din graviditet!
    .....och ända sen den 20e okt har jag varit illamående varje dag? Nej, i mitt fall tror jag 100% på att det var graviditeten som jag kände av... - är ju samma symptom än idag!! Har haft så varje dag sen den 20e okt... - inte troligt det har att göra med nåt jag ätit med andra ord....
    (¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
  • AnniPigg

Någon som vet något om förändrade bröstvårtor? Jag är på BIM + 5 idag, har fått förändrade bröstvårtor nyligen, själva vårtan har blivit lila-aktig och där vårtgården börjar är det knottrigt(små upphöjningar... Någon annan som varit med om det? Gjorde grav test igår men det var neg.

• Irmeline
    AnniPigg skrev 2010-12-05 09:39:47 följande:
    Någon som vet något om förändrade bröstvårtor? Jag är på BIM + 5 idag, har fått förändrade bröstvårtor nyligen, själva vårtan har blivit lila-aktig och där vårtgården börjar är det knottrigt(små upphöjningar... Någon annan som varit med om det? Gjorde grav test igår men det var neg.
    Japp, när jag var gravid växte bröstvårtorna och även bröstgårdarna fick små upphöjningar, så blev allt lite mörkare också.
    Du är nog låghormonare. Om mensen inte kommit är det ju ett bra tecken!!
    Snart blir det plus :) 
  • monica84

Idag är det den 6 december och imorgon har jag beräknad mens...

Men.....

Inga tecken alls på att den ska komma. Har inte ont, inga rosa flytningar , känner mig inte irriterad eller så..

Däremot e jag lite svullen över magen, illamående och kraftiga slemmiga flytningar...

Jag hoppas så nu!!!!!

Kan avslöja att jag har tidigare ätit AC för att jag inte hade någon riktig ÄL , kanske har de hjälpt.... 

• AnniPigg

Mensen kom igår... 5 dagar sen. Bara att försöka igen...

• LilyRose

Hej!
    Skulle fått min mens igår men den har inte dykt upp än. Har dock haft svag mensvärk sedan i fredags...men idag känns det som att den är på gång då jag känner av mensvärken lite mer....så jag springer på toa hela tiden för att kolla..men det finns inga andra tecken på att den är pågång annat en värken. Testade imorse och det blev inget plus.   Jobbigt när kroppen ska psyka en så...

monica84: Du skrev att du ätit AC, vad är det?

• monica84
    LilyRose skrev 2010-12-06 11:05:15 följande:
    Hej!
    Skulle fått min mens igår men den har inte dykt upp än. Har dock haft svag mensvärk sedan i fredags...men idag känns det som att den är på gång då jag känner av mensvärken lite mer....så jag springer på toa hela tiden för att kolla..men det finns inga andra tecken på att den är pågång annat en värken. Testade imorse och det blev inget plus.   Jobbigt när kroppen ska psyka en så...

monica84: Du skrev att du ätit AC, vad är det?
    hej... Agnus castus= munkpeppar... naturprepparat... du får inte vara gravid när du äter det och inte ha ÄL...
    Börjar på första mens dag och slutar på första ÄL dagen...

Kan söka på det om du googlar så får du upp butiker som säljer det. finns både flytande o tabletter... Finns faktiskt en tråd här som handlar om Agnus castus... 
Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?