• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Tiiinaa

Precis hemkommen från BM och allt såg bra ut.

SF mått: 36 cm. Vikt: 66.6 kg (hehe vilken "jävlig" siffra). Blodtryck: 110/60. bebbens hjärtljud: 149-150 slag/minut. Det roligaste av allt var att jag fick veta att bebisen ligger med huvudet neråt och är helt fixerad!! Känns helt underbart spännande att han nu verkligen är i startgroparna inför förlossningen.

Vecka 36+2

• jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-04-04 17:01:59 följande:

Precis hemkommen från BM och allt såg bra ut.

SF mått: 36 cm. Vikt: 66.6 kg (hehe vilken "jävlig" siffra). Blodtryck: 110/60. bebbens hjärtljud: 149-150 slag/minut. Det roligaste av allt var att jag fick veta att bebisen ligger med huvudet neråt och är helt fixerad!! Känns helt underbart spännande att han nu verkligen är i startgroparna inför förlossningen.

Vecka 36+2

härligt! min låg med huvudet ned men var fullt rölig. Har lyckats gått ner 4 hekto sen förra besöket... hur nu det gått till... magen växer ju på iaf. :P 

Sammanfattning:
    vikt: +3,1 kg sedan inskrivning
    SF-mått: 31
    Blodsocker: 5,0
    blodtryck: 114/68
    Fosterläge: huvud ned, rörlig
    Hjärtljud: 142 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Alva09

Gu va fina magar ni alla har Glad
    Det vackraste som finns är gravida kvinnorGravid

• sarasessi

Hej tjejer :) Nu börjar det verkligen närma sig med stormsteg! Underbart :) Har inte uppdaterat på två veckor då min sambo varit på jobbresa och haft med sig kameran. Nu stannar han dock hemma tills bf :) Känns som om den har fixerat sig men är inte säker. 20 kg plus sen förra sommaren :/

• Tiiinaa
    SannaSanna skrev 2011-04-04 12:55:49 följande:
    Åh så fina saker!

Får man fråga vart du hittat mönster på sakerna? (Eller om du möjligtvis har dem så du kan inboxa dem?) Skulle så gärna sätta igång med lite mer virkning :)
    Tack :)

Ja mönstret på filtet är hämtat här: www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=16&lang=se

På ugglorna har jag inget mönster dock, de gjorde jag på fri hand. Men det är bara att virka en rund boll till kropp..eller ja den ska väl vara lite mer avlång än rund. Vingarna virkade jag så här: 5 lm, 1 fm i den andra lm från nålen, 1 stolpe i var och en av de lm som är kvar. Till ögonen virkade jag runda plattor i olika storlekar. Näbben broderade jag dit. Det är det bara att låta fantasin flöda. sy dit ögonfransar eller lite hår eller någon rosett :)

Mönster på hjärtat hittade jag här: stjernfalls.blogg.se/2009/april/virka-ett-hjarta.html

Lycka till!
  • Caroline

Sikka tjockisar här är nu Glad Ska slänga in en ny bild imon jag med!

Lika bra att vara som man är när man ändå inte är som man ska...
  • hellish89

Vecka 34 (33+3) idag! 
    På måndag blir det lite bilder tagna i studio! Jag brukar vara den som står bakom kameran, men får nöja mig denna gången med att bestämma ljuset och allt oxh sen stå och visa upp min fina mage! ;P

Är det förresten bara jag som ser en liiiiiten hormonrand uppe på magen? :P

• Nostalgitripp

Eftersom min bebis inte har rört sig alls, inte ens hickat sen i lördags så fick jag åka in på kontroll på förlossningen igår. Det visade sig att allt är bara bra och han väger ca 2400gram. :) Om någon är intresserad av att läsa mer om kontrollen osv så står det i min blogg. :)

• käärlek
    Alva09 skrev 2011-04-04 13:23:03 följande:

Det är verkligen sant att man blir större med barn nr 2

Hehe, inte alltid. Jag är mycket mindre denna gång (andra barnet).

Har flyttat nu i helgen så det är full-rulle här hemma med att fixa och dona. Bodde i en liten 3a på 79kvm i stan förut och nu bor vi i ett hus på ca.120kvm så det är stor skillnad - bara en sån sak som att ha en trappa hemma ... ujuj!

Annars är allt bra, mycket mycket sammandragningar nu dock - minns inte alls att jag hade så här mycket med första barnet. Ska till BM igen om en vecka, ska bli spännande att se hur lillen ligger i magen nu. Lägger in en bild här imorgon eller så, nu är det dags att åka iväg med bonusen på ridskola!
    ...full-rulle som sagt....
    ♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011