• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Elsa81
    tovediana skrev 2011-05-17 23:36:29 följande:
    mm :( sjukt jobbigt..både psykiskt och fysiskt!
    det är bara 3% som går såhär länge också..
    Jag förstår väl det! Men snart borde dem väl kunna sätta igång dig?
  • miinellaa

BF idag och slemproppen har gått,inte helt men kommer lite då och då! mensvärk och Sd nån gång då o då! visar sig :) dt e i allafall på g

• Caroline

Fy va segt det är nu... BF imon och inte en känning längre Rynkar på näsan trodde att den skulle titta ut tidigare men tji fick jag!
    Man blir ju grymt avis av att se allas nyfödda undervärk också Tungan ute

Lika bra att vara som man är när man ändå inte är som man ska...
  • mammaE2011

Jag som trodde jag skulle gå över tiden. (BF 10 maj, födde 3 maj) Jag är helt säker på att anledningen till att allt satte igång var för att jag gick första maj-tåget (den 1 maj då såklart) och den promenaden tog verkligen på krafterna. Dagen efter satte värkarna igång på kvällen och tidigt morgonen därpå kom min dotter. Så ett tips om ni som jag inte hade haft en enda förvärk och det inte känns alls som det e på G. Ta en riktig långpromenad och i lagom rask takt i minst 30-40 minuter, kanske börjar hända grejjer då!

• agda06

Vecka 39 i dag!

Spjälsäng och mamman är redo!

• Minglanu
    mammaE2011 skrev 2011-05-18 17:40:01 följande:
    Jag som trodde jag skulle gå över tiden. (BF 10 maj, födde 3 maj) Jag är helt säker på att anledningen till att allt satte igång var för att jag gick första maj-tåget (den 1 maj då såklart) och den promenaden tog verkligen på krafterna. Dagen efter satte värkarna igång på kvällen och tidigt morgonen därpå kom min dotter. Så ett tips om ni som jag inte hade haft en enda förvärk och det inte känns alls som det e på G. Ta en riktig långpromenad och i lagom rask takt i minst 30-40 minuter, kanske börjar hända grejjer då!
    Hmm, eller inte

Har BF på måndag, den 23:e, om fem dagar alltså och kan bara konstatera att bebisen kommer när den kommer och ingenting jag gör eller inte gör påverkar i någon högre grad.  Jag går hemma med en absolut sjövild 1,5 åring så mina dagar består av promenader, jagning, klättring, krypning på alla fyra, tunga lyft, gunga gunga, mm, mm. Inte en lugn stund från morgon till kväll.  Dessutom har jag bakat, bakat, bakat, och ...bakat, tagit långa stadspromenader med vagn, krattat ihop blåsor i händerna, hackat ogräs, planterat och färdknäppat. Och inte att förglömma, druckit typ 145 liter hallonbladste de senaste veckorna. Antingen är det en ren myt att man kan påverka förlossningsstarten eller så sitter min bebis fast med superklister där inne ;-D
  • bella11

kan inte heller påverka min bebis att komma ut.... håller igång från kl 5 varje dag med min vilda 2,5 åring... stor städar varvarannan dag och är ute 5-7 km i rask promenad dagligen o inget händer...... 

såååå lycklig!
  • amg

Hej tjejer.
    Nu ligger vi på bb o väntar på vårt planerade snitt, så om kanske 1-2tim är man tvåbarnsmamma.

Lycka till alla ni andra.

• jakeline
    amg skrev 2011-05-19 07:55:56 följande:
    Hej tjejer.
    Nu ligger vi på bb o väntar på vårt planerade snitt, så om kanske 1-2tim är man tvåbarnsmamma.

Lycka till alla ni andra.
    vad härligt! lycka till!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011