• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • EvaChristina
    amisej skrev 2011-05-14 17:47:30 följande:
    Mammorna där ute behöver eran hjälp.
    Jag e så osäker på min kropp.
    Jag kan inte ligga på rygg för det ilar i ryggen/svanken på mig, har sd och lite värk var 3 min. Värken vill jag beskriva som att magen blir sten hård, det ilar till i slidan och gör ont men har inte sååååå ont att jag gråter eller viker på mig utav smärta.

Är detta förvärk el e det riktiga värk??? Har höllt på så här i nästan 2 timmar
    Jag skulle gissa att något är på gång. Sådär startade det för mig.Just regelbundenheten tror jag tyder på att det är nåt på g. Det onda tilltog dock efter ca 6-7 timmar för mig. Men gå inte för lämge innnsn du ringer och hör med förlossningen vad de tror.
  • amisej

EvaCristina:

Har ringt och dom bad mig vänta lite hemma och se vad som händer. Var ute på en promenad med mannen. Har ont i skelletet där nere.
    När ja gick på toa märkte jag att de har kommit lite blod på trosskyddet, lika stor som en tio krona. Men när jag torkade mig va det inget blod på pappret :S

När dina värk började så som mina. När åkte du in och tog det länge innan du fick din bebis????
    Kram

• Maruid

QueenEm - Grattis till söta lillflickan!

• EvaChristina

amisej:

Det började vid 13.00 och vid 20.30 fick jag blod på papperet när jag var på toa. Det var lite slemblandat. Då ringde jag och de sa att servar slemproppen. Jag tog ett par Alvedon vid 23 och gick å la mig, men då var det så pass ont att jag inte kunde somna. Vankade av och an här hemma och vid 6.00 ringde jag å sa att nu står jag inte ut här längre, vi kommer in. När vi kom in vid 7 var jag öppen 5-6 cm och kl 11 kom hon ut. De sa att det var snabbt för en förstföderska.

• amisej

EvaCristina tack för svaret!! Va skönt att de gick så fort och bra för dug. Hoppas de blir så för mig med....
    Har tagit nig en lång och varm dusch nu. Värkarna e inte så starka som innan men sd e där fortfarande och har så ont mellan bena kan knappt gå.
    Tänkte fråga er tjejer
    Har ni någonsin hört ett ljud som typ klick där nerifrån???? Hört det 3 gånger nu men inget händer. Undrar vad de kan bero på???

• Maruid
    amisej skrev 2011-05-14 21:00:07 följande:
    EvaCristina tack för svaret!! Va skönt att de gick så fort och bra för dug. Hoppas de blir så för mig med....
    Har tagit nig en lång och varm dusch nu. Värkarna e inte så starka som innan men sd e där fortfarande och har så ont mellan bena kan knappt gå.
    Tänkte fråga er tjejer
    Har ni någonsin hört ett ljud som typ klick där nerifrån???? Hört det 3 gånger nu men inget händer. Undrar vad de kan bero på???
    Jag har själv aldrig hört det berömda klickljudet men många hör det i samband med att vattnet går.
  • talare
    amisej skrev 2011-05-14 21:00:07 följande:
    Tänkte fråga er tjejer
    jag har hört klickljud och klunkljud, men det har inte hänt nåt.. om det inte är så att jag läcker vatten som jag tror är flytningar? :S ingen aning vad det är som låter. som lina sofi säger så bruakr folk höra det när vattnet går.
  • jakeline
    talare skrev 2011-05-14 22:49:54 följande:
    jag har hört klickljud och klunkljud, men det har inte hänt nåt.. om det inte är så att jag läcker vatten som jag tror är flytningar? :S ingen aning vad det är som låter. som lina sofi säger så bruakr folk höra det när vattnet går.
    klickljudet kan även vara bebisens leder. Hör det lite då och då från typ knäna... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011