• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Elsa81

V. 37+4   2 veckor kvar! Möjligtvis har magen börjat sjunka en aningens. Är liiiite avis på er som redan har fått! Men min måste väl jäsa lite till antar jag Flört Vill bara inte gå över tiden alltför många dagar....jobbigt redan nu!

• Nostalgitripp
    Glad och nyttig skrev 2011-05-16 19:20:45 följande:
    Nostalgitripp, det var inte mkt till mage! :D
    Hur mår kroppen annars så här efteråt?
    Jag kände mig som en människa redan samma dag som förlossningen. Hade inte ont alls men var hemskt stel. Hade inte ont förrän ungefär en vecka efter förlossningen då jag knappt kunde kissa för att det sved så men det var över på två dagar och nu är jag helt återställd. Enda gången jag känner av något är om jag gått mycket under dagen, då känns det "tjockt"i underlivet. Jag antar att det svullnar lite av friktionen under en långpromenad men också det blir bättre för varje promenad jag tar. :)

Det enda jag kan känna är att jag får lite ont i revbenen när jag ligger på mage (som förövrigt är underbart efter att inte ha kunnat göra det på nio månader) och det är nog för att lilleman spjärnade så mycket emot revbenen under sista tiden. :)
  • käärlek

Hej tjejer!
    Känns som jag och några få andra är dem enda som går runt och fortfarande ser ut som badbollar. (hoppas ingen tar illa vid sig för den liknelsen!! ;) BF+2 för mig idag.

Nu har det iallafall börjat hända något för min del, och det är så välkommet! Natten till igår (Måndagen) hade jag smärtsamma förvärkar och från klockan halv 3 hade jag värkar med 5-6min mellanrum och dem höll i sig runt 40sek och gjorde så jäääävla ont så jag tänkte att nu har det startat - wooohow! Men icke, vid klockan 9 avtog dem och jag kunde till och med somna en stund. Tji fick jag.
    Sen satte det igång igen lite smått igår eftermiddag och inatt har jag vaknat lite till och från av värkar igen, ca. 30min-1h mellan varje. På morgonen kom dem tätare men nu har dem avtagit sedan en stund och kommer med ca. 20min mellanrum istället - men fortfarande lika smärtsamma. Så något händer ju iallafall!! Imorgon ska vi till BM och då får vi hoppas att hon vill känna efter hur öppen jag är och göra en liten svepning, inte säkert att hon vill det dock, men vi får hoppas.

Kan ju tilläggas att med dottern hade jag exakt likadant med värkarna, och då fick jag gå 5 dagar hemma innan det var tillräckligt kraftiga värkar för att få komma in på FL.
    Bara vänta och se hur många dagar det tar denna gång....suck!

millahsundberg.blogg.se ♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
  • Tudor 05

Sådär då... v.39+0 idag (om jag tänker rätt). Fortfarande en ganska liten kula ändå.... fast jag måste säga att bebisen tar upp varenda ledig yta som finns i magen, för det är trångt trångt trångt!!!

och.... jag kan fortfarande dra in magen..... liiiiiite ;) hahaha
  • Glad och nyttig

Vad fina magar! :) Hihi! Inväntar besök hos BM i em. Får se vad hon säger. Jag har haft värk från och till sedan 01.53 i natt... Det värker som mensvärk ännu. Men det kommer ingen mens. Flört *skratt* Får se om det händer ngt mer för det verkar inte vilja ge med sig ännu...

Väntar med inver mina fina bilder som en tjej tagit på gravidmagen och min sambo. Bara jag får ngn ska jag lägga upp en här!

• miinellaa

har mens värk o mycket slem på trosskyddet! kanske sätter det igång snart :)))))))) vem vet ,aja jag längtar efter den smärtan :) hahahha
  • amisej

Glad och nyttig: har du varit hos bm och hur gick det??

Jag misstänker att min slempropp släppte lite smått för snart 3 veckor sen. Under hela grav har jag varit tvungen att ha trosskydd på mig för hade flytningar.
    Men nu en vecka tillbaka knappt några flytningar alls. E det normalt el?

• bella11
    amisej skrev 2011-05-17 15:08:10 följande:
    Glad och nyttig: har du varit hos bm och hur gick det??

Jag misstänker att min slempropp släppte lite smått för snart 3 veckor sen. Under hela grav har jag varit tvungen att ha trosskydd på mig för hade flytningar.
    Men nu en vecka tillbaka knappt några flytningar alls. E det normalt el?
    haha jag har haft precis samma!! Haft slemmig flytningar hela grav, o nu 11 dagar innan har jag INGA!! borde vara tvärtom. nämde det idag till min BM men hon kunde inte svara på varför de va så....
    såååå lycklig!
  • amisej

Bella11:
    Aaa det borde visst vara tvärtom.
    Aja ska iväg till min bm imorgon och ska ta upp det med henne. Hoppas hon har ett svar på den frågan åt oss ;)

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011