• Mimmi86

Man blir förbannad!

Jag blir så trött på att höra om folk som dag in och dag ut sitter på häcken och inte lyfter ett finger för att få sig ett jobb!!

Är folk för fina för att arbeta på tex mc donalds? som städare?

Man tar väl vad man får? Och man måste ju börja någonstans. Och arbeta sig upp?

Ibland undrar jag! Idag är det  34717 jobb lediga på ams hemsida.
    Det jag tycker är lustigt är att de är så jävla många som går hemma på bidrag, det är a-kassa, f-kassa... men varje dag på ams hemsida så är det minst 25000 jobb lediga..
    Ändå sänks inte statistiken på arbetslösheten?! Är det ingen som får jobben eller??

Jag har jobbat aktivt sen jag tog studenten, betalar min skatt och allt.
    Så jag betalar till alla dessa jävla slöfockar som inte tar sig tummen ur röven och söker jobb...! Finns det bara 5 lediga jobb i din kommun och det är säkerligen minst 100 ansökningar till de platserna, har du inte rätt kompentens så får du det inte. SÖK utanför kommunen, länet!!! Var lite flexibel!

Jag tog första jobbet jag fick fast på, flytta över 30 mil. Men jag ville ha ett jobb.

Fler borde göra det! Vet flera som sitter hemma och söker endast i hemkommunen, eller kanske närmaste grannkommunen. Vill man ha ett jobb så får man fan offra sig lite!

Sitt inte och gnäll!

• Svar på tråden Man blir förbannad!
  • CK82

Fast folk som får pengar från FK har ju inget med arbetslöshet att göra...!
    Och dessutom så har ju arbetslösheten minskat- så där har du ju också fel!

Och en del kan ju inte heller flytta 30mil som du gjort- en del har familjer tex.
    Visst, det finns folk som är slöa men ärligt- vad har du med det att göra?!
    Du skulle ju inte betala mindre skatt för att fler hade jobb...eller varför orkar du ens bry dej?!

http://mammamorran.blogg.se
    Läs om min kamp för ett barn med ADHD/Autism

• Twiist3d

Vissa kanske inte kan flytta hur som helst för ett jobbs skull!

T.ex jag kan inte det! Har en dotter på 2½ år, delad vårdnad med pappan.
    Jag vill vara nära min dotter så därför kan inte JAG söka jobb var som helst!

• Mimmi86
    CK82 skrev 2010-10-26 23:08:53 följande:
    Fast folk som får pengar från FK har ju inget med arbetslöshet att göra...!
    Och dessutom så har ju arbetslösheten minskat- så där har du ju också fel!

Och en del kan ju inte heller flytta 30mil som du gjort- en del har familjer tex.
    Visst, det finns folk som är slöa men ärligt- vad har du med det att göra?!
    Du skulle ju inte betala mindre skatt för att fler hade jobb...eller varför orkar du ens bry dej?!

mammamorran.blogg.se
    Läs om min kamp för ett barn med ADHD/Autism
    de finns dom som går under aktivitetsprogram på arbetsförmedlingen och de får sina pengar ifrån f-kassan.

Varför jag bryr mig? För att jag blir förbannad på slöfockar! Som inte gör något åt sin situation!

Självklart fattar jag väl att itne ALLA kan flytta 30 mil pga jobb. Alla har det olika, men jag tar upp dessa slöfockar som KAN jobba, som SÄKERLIGEN kan ta ett jobb i en annan kommun!!

Och har inte jag något att säga till om vart mina skattepengar ska gå? Utan jag ska betala skatt och se glad ut? Ja jag tycker alla som går hemma idag ska fortsätta, de kan ta bridrag hit och dit. vem bryr sig, de kan väl höja skatten lite till så jag kan hjälpa fler genom att låta dem slippa igenom systemet och därmed slippa söka jobb eller fortsätta gå på bidrag.
  • Mimmi86
    Twiist3d skrev 2010-10-26 23:09:54 följande:
    Vissa kanske inte kan flytta hur som helst för ett jobbs skull!

T.ex jag kan inte det! Har en dotter på 2½ år, delad vårdnad med pappan.
    Jag vill vara nära min dotter så därför kan inte JAG söka jobb var som helst!
    Jag vet mkt väl att folk som har småbarn eller barn, inte kan ta och flytta hur som helst. Men däremot kan de ta vilket jobb som helst, bara de har kompentens. som tex, diskare, städare eller på en hamburgarkedja? Krävs ingen speciell universitetutbildning eller högskolekompentens... eller??

Det jag klagar över är alla dessa slöfockar som inte tar tummen ur röven!
    De söker endast på sin hemkommun för att har hela sin släkt och vänskap där o.s.v
  • Spanjoren

Nej, nej, nej...Mona Sahlin har ju sagt att ingen arbetslös fuskar eller vill vara arbetslös.

C´est la vie pero no se la toque
  • Twiist3d
    Mimmi86 skrev 2010-10-26 23:22:36 följande:
    Jag vet mkt väl att folk som har småbarn eller barn, inte kan ta och flytta hur som helst. Men däremot kan de ta vilket jobb som helst, bara de har kompentens. som tex, diskare, städare eller på en hamburgarkedja? Krävs ingen speciell universitetutbildning eller högskolekompentens... eller??

Det jag klagar över är alla dessa slöfockar som inte tar tummen ur röven!
    De söker endast på sin hemkommun för att har hela sin släkt och vänskap där o.s.v
    Ta vilket jobb som helst?!
    Jaa tjena, jag har sökt jobb sen i januari.
    DISKARE VAD SOM HELST VERKLIGEN!
    Jag har kollat på mcdonalds å sån skit, men dom tar inte in mer folk.
    Så nej.. det är inte "ta vilket jobb som helst". För i vissa kommuner så finns det itne jobb!
  • Mimmi86
    Twiist3d skrev 2010-10-26 23:33:41 följande:
    Så nej.. det är inte "ta vilket jobb som helst". För i vissa kommuner så finns det itne jobb!

testa och sök i hela landet...

I sthlms området finns det mkt jobb!

• Mimmi86
    Mimmi86 skrev 2010-10-26 23:38:44 följande:

testa och sök i hela landet...

I sthlms området finns det mkt jobb

Twiist3d skrev 2010-10-26 23:33:41 följande:

kanske se över ditt CV, och ditt personliga brev.. kanske är det där det brister eftersom du inte får något napp?
  • Mimmi86

och du behöver ju inte nervärdera ett jobb på Mc donalds? det är ju iaf ett jobb, en inkomstkälla.. och folk gillar stället!!

• Twiist3d
    Mimmi86 skrev 2010-10-26 23:39:35 följande:
    kanske se över ditt CV, och ditt personliga brev.. kanske är det där det brister eftersom du inte får något napp?
    Sthlm ligger 55 mil härifrån? Så nej.
    Mitt cv är det inget fel på. Inte heller mitt personliga brev.
Svar på tråden Man blir förbannad!