• Hamnkrumelur

Är du för eller emot dödsstraff?

Jag var för dödstraff men sen såg jag en dokumentär som handlade om dödstraffet i Texas. Det var så vidrigt. Det var fruktansvärt. Är mord förbjudet så är det. Det är inte okej att det finns ett lagligt sätt att mörda. Mördar man en mördare så är man ju inte bättre själv.

Jag är numera EMOT

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?
  • FlamingRed
    I Blackrose I skrev 2011-02-22 15:39:19 följande:
    Ja, i att staten inte ska döda oskyldiga men skyldiga kan dom gott ta och rensa.
    Exakt, och då det är omöljigt för staten att "rensa" skyldiga utan oskyldiga dör, så går det ju inte. Om nu staten "inte ska döda oskyldiga".

Svår logik det här, men du är ju smart och hänger säkert med.
  • snorkan

Det är lätt för vissa att förespråka dödsstraff och tortyr mm.....och om man nu står för den åsikten undrar jag om man är beredd att utföra dödsstraff eller tortyr?

Lätt att sitta hemma och tycka massa saker.... 

• Auctoritas
    I Blackrose I skrev 2011-02-22 15:43:47 följande:
    Men då så, vad var det som var barnsligt med mitt förslag om 3chanser?
    Jag gissar att du inte läst juridik..
    Argumentum ad rem
  • I Blackrose I
    Auctoritas skrev 2011-02-22 15:47:15 följande:
    Jag gissar att du inte läst juridik..
    Nej, fastnade för nåt annat som var mer intressant.

Du som verkar kunna en massa kan väl vara gullig och förklara vad problemet med 3chanser är när man i nuvarande rättsystem har begränsad antal återfallchans?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    FlamingRed skrev 2011-02-22 15:44:07 följande:
    Exakt, och då det är omöljigt för staten att "rensa" skyldiga utan oskyldiga dör, så går det ju inte. Om nu staten "inte ska döda oskyldiga".

Svår logik det här, men du är ju smart och hänger säkert med.
    Skippa BS snacket om hur jag är som person är du snäll om du vill ha svar från mig.

Nej, självklart ska staten inte döda oskyldiga men det finns felmarginal i allt.
  • Auctoritas
    I Blackrose I skrev 2011-02-22 15:50:03 följande:
    Nej, fastnade för nåt annat som var mer intressant.

Du som verkar kunna en massa kan väl vara gullig och förklara vad problemet med 3chanser är när man i nuvarande rättsystem har begränsad antal återfallchans?
    Jag tror inte det är lönt. Kyss
    Argumentum ad rem
  • snorkan
    I Blackrose I skrev 2011-02-22 15:51:37 följande:
    Skippa BS snacket om hur jag är som person är du snäll om du vill ha svar från mig.

Nej, självklart ska staten inte döda oskyldiga men det finns felmarginal i allt.
    "men det finns felmarginal i allt?"............hoppas inte den felmarginalen slår fel så dina barn blir drabbade då....
  • I Blackrose I
    Auctoritas skrev 2011-02-22 15:53:13 följande:
    Jag tror inte det är lönt. Kyss
    *Ler*
  • I Blackrose I
    snorkan skrev 2011-02-22 15:53:40 följande:
    "men det finns felmarginal i allt?"............hoppas inte den felmarginalen slår fel så dina barn blir drabbade då....
    Ja, eller när det är dina barn som råkar ut för en psykopat som våldtar dom först innan han styckar dom i bitar och slänger dom lite här och var.
  • ashera
    I Blackrose I skrev 2011-02-22 15:51:37 följande:

Och så länge felmarginalen inte drabbar dina närstående så...?

Dessutom borde en felmarginal bli ett mord av en oskyldig, och mord ska bestraffas med döden, så vem ska då dömas? Domaren? Bödeln? Fast de kanske också ska ha 3 chanser, 3 oskyldigt dömda innan de själv ska avrättas?
Svar på tråden Är du för eller emot dödsstraff?