• Anonym (Förtvivlad)

Dom hämtade mitt bran :'(

Jag trodde aldrig att detta skulle hända mig men nu har det hänt :(

Socialen har tvångsomhändertagit mitt barn för dom anser oss som olämpliga föräldrar!

Vi flyttade in i en stor lgh i andra hand där några rum var stängda (vi hyrde altså inte hela) eftar att ha bott här i lite över en månad kommer snuten hem och hälsar på, vist ingen fara tänkte jag, jag/vi har juh ingenting å dom letade juh inte efter oss heller. Det visar sig att han vi hyr lgh av har nån form av droger i dessa rum vilket vi inte vetat om då vi inte har något i dessa rum att göra! vi (jag och min sambo) blir häktade då vi vistades under samma tak som dessa droger tillsammans med han som vi hyr av då dom hittade honom på en annan adress. Vi satt häktade i ca 1 dygn. under detta dygn har socialen tvångsomhändertagit vår dotter för att vi anses vara olämpliga föräldrar, vi har inte gjort något fel och kunde inte ana detta över huvud taget då vi inte viste att han ens höll på med dessa droger. vi vet inte vad vi ska göra förutom att vara sams med socialen å förhoppningsvis hoppas på att vår dotter kommer tillbaka!

(vår dotter va hos en släkting då vi båda va tvugna att jabba lite längre under två dagar) så ni inte tror att hon va hemma hos oss när detta hände!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till :( jag äter inte längre för jag har ingen matlust, jag dricker knapt för jag e inte törstig! jag mår extremt dåligt och jag vet att vår dotter mår dåligt åxå då hon är hos helt främmande människor!

Om inte vår dotter kommer hem snarast så vet jag inte vad jag ska göra! känns som mitt liv helt är slut! vill bara gå å dö :( önskar att jag aldrig flyttat in i denna lgh!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-14 18:22
    Seriöst! får man inte ha doftljus längre?!

ska inte behöva skriva om och om igen att jag inte vetat något! inte heller att jag inte känns några lukter!! varför måste jag känna lukter?! jag vet inte hur länge det hade hållit på! sak samma! tro vad ni vill jag vet iaf de jag vet å de e att jag är oskyldig!! sen får ni tro vad ni vill! upp till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 22:24
    Min dotters biopappa har inte brytt sig om att finnas i hennes liv sen hon föddes! han är ingen pappa! min sambo är min dotters pappa och har varit det sen hon var 1 månad gammal!!! hoppas ni inte blandar ihop dom nu!

• Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2010-11-05 20:53:48 följande:
    Word!
    ????
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (fru till polis) skrev 2010-11-05 23:53:28 följande:
    Polisen kan inte ta er bara för att de hittat droger i lägenheten, om inte de hittade ER med drogerna i handen + en del pengar då det kan misstänkas om langning och då häktas ni för ett par timmar för en undersökning (kissprov, beslagtar mobiltelefoner/dator mm).
    Socialen har agerat rätt men ni får tillbaka er dotter när ni åter har kommit hem och resultatet har visat vit som ma säger.

Så en liten lögn är väl i denna historia. Ring en advokat och berätta hela sanningen, det kommer man långt med.
    Som jag förstått det har det inte varit färdigt utan varit i något "tält" vi hade ingenting på oss och inga pengar har vi heller! verken jag eller min sambo använder droger och skulle inte visa något på verken kissprov eller blodprov.

Vi kommer inte få tillbaka våran dotter för att det ska bli någon utredning som kan ta upp till en månad innan den är klar om jag förstått rätt, advokat har vi som sagt, en jätte bra och ska träffa honom på tisdag, hoppas bara han kan skynda på det hela så hon får komma hem så fort som möjligt!!!

Tycker att det är konstigt att polisen inte gjort några som hellst tester på oss :/ vi har bara varit på förhör än så länge. vi är släpta men jag tror att vi fortfarande är misstänkta. ingen har sagt någonting till mig ang. detta och jag har aldrig varit med om detta tidigare.

socialen kommer gå igenom våran bakgrund mm och jag har ingenting där iaf.

åå jag hoppas så att hon kommer hem snart, vi går under!!!
  • Anonym
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2010-11-06 09:23:01 följande:
    Som jag förstått det har det inte varit färdigt utan varit i något "tält" vi hade ingenting på oss och inga pengar har vi heller! verken jag eller min sambo använder droger och skulle inte visa något på verken kissprov eller blodprov.

Vi kommer inte få tillbaka våran dotter för att det ska bli någon utredning som kan ta upp till en månad innan den är klar om jag förstått rätt, advokat har vi som sagt, en jätte bra och ska träffa honom på tisdag, hoppas bara han kan skynda på det hela så hon får komma hem så fort som möjligt!!!

Tycker att det är konstigt att polisen inte gjort några som hellst tester på oss :/ vi har bara varit på förhör än så länge. vi är släpta men jag tror att vi fortfarande är misstänkta. ingen har sagt någonting till mig ang. detta och jag har aldrig varit med om detta tidigare.

socialen kommer gå igenom våran bakgrund mm och jag har ingenting där iaf.

åå jag hoppas så att hon kommer hem snart, vi går under!!!
    Tror du att ni fortfarande är misstänkta så kommer ni  inte kunna få tillbaka barnet! Men det är väl bara tt ta reda på om ni nu inte redan gjort det!
    Misstänkta för narkotikabrott så kan ni ha svårt att få tillbaka henne utan visade negativa drog prover och att ni inte har med drogerna att göra....alltså måste misstankarna bort från er först och främst från polisen!
  • Anonym (Konstigt)

Usch vilken jobbig sits. 
    Visste ni inte alls att eran värd höll på med droger? Och blev ni inte misstänksamma på nått sett för att ni inte fick gå in i det andra rummen? 
    Hoppas att det löser sig för er! 

• Loriyana

Usch, låter som rena mardrömmen!!!! Vet inte vad jag ska säga men jag hoppas att det löser sig för er.

• ModestyB

TS. Det finns en hund begraven här.

För att ett helt rum ska stängas av så handlar det troligen om Cannabisodling-hur man än seglar för och försöker, så slipper lukten ut. Det stinker, nästan som kattpiss. Det hade omöjligt kunnat undgå er.
    Skulle det vara frågan om andra droger så skulle ju omfattningen ha varit enorm om ett helt rum skulle användas. Även detta skulle knappast kunnat undgå er. Något stämmer inte här.

Enligt mig så vore det grovt tjänstefel om Soc INTE hade agerat vid sådana omständigheter.

• Anonym (soc arbetare)

Tyvärr kan man inte lita ett dugg på soc. Överklaga alla deras beslut och skaffa advokat. Vet tyvärr inte i vilken stad du bor, annars hade jag kunnat hjälpa dig med en advokat odyl.

• Futurum
    Anonym (soc arbetare) skrev 2010-11-14 11:31:50 följande:

Tyvärr kan man inte lita ett dugg på soc. Överklaga alla deras beslut och skaffa advokat. Vet tyvärr inte i vilken stad du bor, annars hade jag kunnat hjälpa dig med en advokat odyl.

Vems beslut ska överklagas? Polisens eller Soc?
    Verkar som om du tycker det va helt fel av Soc att omhänderta barn från ett par försäldrar som blivit anhållna för doger i hemmet som barnen bor i???
  • Futurum
    Anonym skrev 2010-11-05 20:06:26 följande:
    Men Soc har ju agerat helt rätt med tanke på vad som hänt!
    Fanns det droger i en lägenhet ni bor i och ni bli häktade ett dygn så är det väl inte konstigt att erat barn blir omhändertaget!
    Dom vet INTE att ni är oskyldiga!
    Hur ska dom veta!
    Dom gjorde det dom va tvugna till med tanle påomständigheterna.
    Är ni avskriva helt från det ni va misstänkta för?
    Det bör ni ta reda på för bara för att ni släpps ur häktet så innebär det inte att man inte är misstänkt längre!
    Jag säger inte att ni  är skyldiga men det är viktigt för den framtida utredningen på Soc!
    Har det blivit "en miss" och att ni inte har något alls att göra med händelsen så kommer utredningen att visa det!
    Ni måste ha tålamod och ge dom den tid dom behöver.
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (Konstigt) skrev 2010-11-14 08:21:58 följande:
    Usch vilken jobbig sits. 
    Visste ni inte alls att eran värd höll på med droger? Och blev ni inte misstänksamma på nått sett för att ni inte fick gå in i det andra rummen? 
    Hoppas att det löser sig för er! 
    nej vi hyr lägenheten i andra hand, det är en 5 rummare men vi disponerar? 3 av dom varför ska vi undra? han kan juh ha sina personliga saker eller vad som hellst där inne! inget vi har med att göra.
    ModestyB skrev 2010-11-14 10:03:55 följande:
    TS. Det finns en hund begraven här.

För att ett helt rum ska stängas av så handlar det troligen om Cannabisodling-hur man än seglar för och försöker, så slipper lukten ut. Det stinker, nästan som kattpiss. Det hade omöjligt kunnat undgå er.
    Skulle det vara frågan om andra droger så skulle ju omfattningen ha varit enorm om ett helt rum skulle användas. Även detta skulle knappast kunnat undgå er. Något stämmer inte här.

Enligt mig så vore det grovt tjänstefel om Soc INTE hade agerat vid sådana omständigheter.
    Nej det luktade ingenting! låter som du själv hållt på med sånt! han vi hyr av hade en egen nyckel och tydligen så va dom inte äldre än 2-3 veckor, det har inte luktat någonting i lägenheten och eftersom vi vistas här varje dag så är väl isf en liten lukt inte direkt något vi märker av. hur som hellst har det inte luktat något! och jag har iaf inte vetat om någonting!!

varför skulle de vara fel av dom om dom låtit min dotter vara kvar hemma hos sambons syster när polisen kom hit? hon har juh inte gjort något, inte heller jag! hade jag vetat om detta så hade jag aldrig flyttat in här!! detta är det värsta jag varit med om i hela mitt liv! dom har förstört mitt liv för dom tagit min dotter som jag ALDRIG i hela mitt liv skulle kunna utsätta för något sådant!
Svar på tråden Dom hämtade mitt bran :'(