barnomsorg västertorp
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!
Nu har jag lämnat synpunkter!!!
skrev följande:
Jag anser att det ur ett bostadsmässigt perspektiv är helt förkastligt att bedriva en så omfattande verksamhet på ett och samma ställe. Min uppfattning är att det skulle öka bostadssegregationen och öka det sociala stigma gruppen redan är utsatt för. Målgruppen för detta boende är människor som behöver slussas in för att få möjlighet att delta i samhällslivet. Min åsikt är att det skulle ske med mer framgång om det planerades för flera mindre boenden som inte utmärker sig som detta. Själva adressen kommer att fungera stigmatiserade. Om det istället byggs flera mindre boenden kan de smälta in bland övriga bostäder och de boende behöver inte känna sig utpekade på samma sätt. Bygg fyra boenden istället och sprid ut dem i stadens olika stadsdelar. Bygg gärna huset och alla lägenheter men låt majoriteten av lägenheterna vara "vanliga" hyresrätter för allmänheten. Tränings-, försökslägenheter och korttidsboenden behövs men inte alla på samma ställe!
Mvh
mitt namn
socionom
:)
Har ni läst nya "Mitt i söderort" 8 feb på sid. 12?
Rubrik: Oro i Västertorp över nybygge
"Allt är ett stort missförstånd"
Det verkar som om de fått våra klagomål! :)
Men vad ska vi tro egentligen?
Har också läst artikeln men jag fattar inte.. Hon som blir intervjuad säger ju att "allt är ett missförstånd" och att det på söder inte alls ska flytta dit. Men i dokumentet som nycsthlm länkade till är det väl precis det som föreslås? Har jag fattat fel? Eller försöker de mörka detta så in i norden?
Det blir nytt informationsmöte om bygget:
http://www.stockholm.se/-/Nyheter/Om-Stockholm/Valkommen-pa-stadsdelsnamndens-oppna-mote/
Alla som är intresserade är välkomna till Facebookgruppen Stoppa nya hotellhemsbygget i Västertorp:
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_141413152589944

Någon som var på mötet den 17 feb ang. hotellbygget?
Min lillasyster fyllde år, så jag kunde ej gå...