• smörboll

barnomsorg västertorp

Hej!

Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!

• Svar på tråden barnomsorg västertorp
  • smörboll

Lokalerna, personalen som vi träffade, att det är män som jobbar där, småbarnen och storbarnen har genensam gård (mina barn kan ses på gårde.n vilket jag tycker är roligt!), de verkade vara kreativa och hitta på roliga saker med barnen. Har du besökt npn fsk?

• nycsthlm

INTE störtloppet!!! Det är en relativt ny förskola. Öppnade för 2 år sen. Det är otroligt mkt personalombyten och mkt strul och rörigt. Kolla även in brukarundersökningen. Det är bara 50% som kan tänkas rekommendera förskolan. Jag är långt ifrån nöjd. Nyligen fick vi informerat att inte minder än 4(!!!!) anställda skulle sluta och nya komma in. Mkt ruljangs med barnen med. Många som byter när de får plats någon annanstans. Min son har haft 9 olika personal under sina 4 terminer där. Att de är 19 barn på 3 anställda i hans grupp gör inte saken bättre heller.

Hoppas jag inte försökräckt dig alldeles för mkt om du nu tackade ja till srörtloppet. Jag tror Snöbollen är det bästa i området bland de kommunala förskolorna. Jag har bara hört bra saker om den förskolan. Isbjörnen har inte heller så bra rykte. Det finns även ett föräldrakooperativ på Störtloppsvägen bredvid secondhandbutiken som är jätte populärt. Där är de 4 barn per anställd och de har fått 100% på allt i brukarundersökningen.

Lycka till!

• smörboll
    nycsthlm skrev 2010-12-29 11:45:40 följande:
    INTE störtloppet!!! Det är en relativt ny förskola. Öppnade för 2 år sen. Det är otroligt mkt personalombyten och mkt strul och rörigt. Kolla även in brukarundersökningen. Det är bara 50% som kan tänkas rekommendera förskolan. Jag är långt ifrån nöjd. Nyligen fick vi informerat att inte minder än 4(!!!!) anställda skulle sluta och nya komma in. Mkt ruljangs med barnen med. Många som byter när de får plats någon annanstans. Min son har haft 9 olika personal under sina 4 terminer där. Att de är 19 barn på 3 anställda i hans grupp gör inte saken bättre heller.

Hoppas jag inte försökräckt dig alldeles för mkt om du nu tackade ja till srörtloppet. Jag tror Snöbollen är det bästa i området bland de kommunala förskolorna. Jag har bara hört bra saker om den förskolan. Isbjörnen har inte heller så bra rykte. Det finns även ett föräldrakooperativ på Störtloppsvägen bredvid secondhandbutiken som är jätte populärt. Där är de 4 barn per anställd och de har fått 100% på allt i brukarundersökningen.

Lycka till!
    Va?! Fy vad tråkigt att höra! Men tack för info! Vi pratar väl om samma? Den vid västertorpsskolan? Jag tyckte de verkade så bra, där ser man vad svårt det kan vara att göra en bra bedömning... Vi ska inte ha plats förrän till hösten så än finns tid att ändra. Jag har nu störtloppet på första plats men kan ändra... Kooperativet som finns i västertorp verkar bra men kräver ganska mycket arbete, är det svårt att få plats?? Ska du byta nu?
  • MiaLau

hejsan, jag har också hört att dagiset vid västertorpskolan är dålig.

Vi har våra två barn på Mellanberget och jag är jätte nöjd. 

• nycsthlm
    smörboll skrev 2010-12-29 22:41:48 följande:
    Va?! Fy vad tråkigt att höra! Men tack för info! Vi pratar väl om samma? Den vid västertorpsskolan? Jag tyckte de verkade så bra, där ser man vad svårt det kan vara att göra en bra bedömning... Vi ska inte ha plats förrän till hösten så än finns tid att ändra. Jag har nu störtloppet på första plats men kan ändra... Kooperativet som finns i västertorp verkar bra men kräver ganska mycket arbete, är det svårt att få plats?? Ska du byta nu?
    Ja vi har ställt oss i kön igen. Lär väl ta forever .  isbjörnen och störtloppet är väl de med bottennoteringar i området! dessa två samarbetar också. småbarnsavdelningarna till isbjörnen och sedan ska dessa småbarn till störtloppet.
  • smörboll
    MiaLau skrev 2011-01-18 20:26:57 följande:

Mellanberget står vi också i kö till men vi har inte besökt det ännu. Ska ta och ringa till dem nästa vecka. Tack för tipset!
  • MiaLau
    smörboll skrev 2011-01-20 19:10:29 följande:
    Mellanberget står vi också i kö till men vi har inte besökt det ännu. Ska ta och ringa till dem nästa vecka. Tack för tipset!
    Vassegoo =) 

• nycsthlm
    MiaLau skrev 2011-01-18 20:26:57 följande:

Vart ligger Mellanberget? Det tillhör väl Mälarhöjdens förskoleområde va?
  • MiaLau
    nycsthlm skrev 2011-01-20 20:14:13 följande:
    Vart ligger Mellanberget? Det tillhör väl Mälarhöjdens förskoleområde va?
    nej, ligger precis mittemot västertorps badhus =)
  • smörboll
    MiaLau skrev 2011-01-20 19:44:30 följande:
    Vassegoo =) 

Vad är det som du är nöjd med där?
Svar på tråden barnomsorg västertorp