• smörboll

barnomsorg västertorp

Hej!

Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!

• Svar på tråden barnomsorg västertorp
  • MiaLau
    smörboll skrev 2011-01-21 22:18:48 följande:
    Vad är det som du är nöjd med där?
    personalen.. gruppindelningarna.. sättet att arbeta..  mycket som görs.. de går iväg på olika saker...  

lokalerna är väl inte så jättestora tyvär.. men dom har ordnat det ganska bra...  
    min dotter trivs jättebra! även så min son.. han säger dock inte så mycket.. men han är lätt att lämna..:P

• smörboll
    MiaLau skrev 2011-01-21 22:25:47 följande:
    personalen.. gruppindelningarna.. sättet att arbeta..  mycket som görs.. de går iväg på olika saker...  

lokalerna är väl inte så jättestora tyvär.. men dom har ordnat det ganska bra...  
    min dotter trivs jättebra! även så min son.. han säger dock inte så mycket.. men han är lätt att lämna..:P

låter bra, ska ringa dem!
  • MiaLau
    smörboll skrev 2011-01-21 22:41:18 följande:
    låter bra, ska ringa dem!
    gör de =) 

men som sagt, alla tycker vi olika.. =) men jag tycker verkligen att du ska kolla dem och besöka för en personlig kontakt =) 
  • smörboll
    MiaLau skrev 2011-01-21 22:44:08 följande:
    gör de =) 

men som sagt, alla tycker vi olika.. =) men jag tycker verkligen att du ska kolla dem och besöka för en personlig kontakt =) 
    Varit där och hälsat på nu, verkar vara ett toppen dagis! Tack!
  • paloma84

Störtloppet är Katastrof!!
    Det värsta jag varit med om... Usch..

Nycsthlm, nu blir man ju nyfiken på vem du är där ;)

Nä, usch.. Vill/ måste /ska byta!!
    Vi har stått i kö och fått plats på en förskola som skulle öppna på Mellanbergsvägen 107
    lillahagern.se/
    Men tyvärr har de fått problem med lokalen de skulle ha, vilket har gjort att de ej kunde öppna nu i januari.

Mellanberget går min brors barn på och de är jättenöjda!
    Lyckebo går en väns barn på och de är också nöjda!

Men det känns omöjligt att finna bra förskolor här...

• nycsthlm
    paloma84 skrev 2011-01-28 23:36:23 följande:
    Störtloppet är Katastrof!!
    Det värsta jag varit med om... Usch..

Nycsthlm, nu blir man ju nyfiken på vem du är där ;)

Nä, usch.. Vill/ måste /ska byta!!
    Vi har stått i kö och fått plats på en förskola som skulle öppna på Mellanbergsvägen 107
    lillahagern.se/
    Men tyvärr har de fått problem med lokalen de skulle ha, vilket har gjort att de ej kunde öppna nu i januari.

Mellanberget går min brors barn på och de är jättenöjda!
    Lyckebo går en väns barn på och de är också nöjda!

Men det känns omöjligt att finna bra förskolor här...
    Men gud... den där förskolan lät bra! Ska ställa oss i kö på studs. Jag vill helst till Snöbollen på Snöbllsgränd som jag bara har hört bra saker om.
  • MiaLau
    smörboll skrev 2011-01-28 22:44:18 följande:
    Varit där och hälsat på nu, verkar vara ett toppen dagis! Tack!
    kul att du tycker det =)

• Sokkerkakan

Mellanberget har vi ställt oss i kö till nu. Verkar vara poppis så frågan är om man ens får plats där, jag har tänkt att min son ska börja där i januari 2012 (om det ens går att få plats mitt i ett läsår sådär). Har inte varit där själv ännu men har hört att just lokalerna är små.

MiaLau: Men du tycker att det uppvägs av annat eller? Har barnen det trångt när de leker?

• MiaLau
    Sokkerkakan skrev 2011-01-31 16:45:09 följande:
    Mellanberget har vi ställt oss i kö till nu. Verkar vara poppis så frågan är om man ens får plats där, jag har tänkt att min son ska börja där i januari 2012 (om det ens går att få plats mitt i ett läsår sådär). Har inte varit där själv ännu men har hört att just lokalerna är små.

MiaLau: Men du tycker att det uppvägs av annat eller? Har barnen det trångt när de leker?
    nej jag tycker inte att det är trångt, det är givetvis mindre än på vissa andra förskolor.. men inte så att det skadar barnen.  de är ju ute ganska mycket, och mer på sommaren.  jag är helt nöjd och jag är själv barnskötare och har arbetat på mindre, men det gör att de är ute mer=)

men besök gärna förskolan=) 
  • nycsthlm

Förresten ni i Västertorp... vad tycker ni om byggplanerna för hotellhemmet? Jag är lite kluven. Jag bodde förrut vid Mariatorget mittemot det där gruppboendet med missbrukarvård och det var ju inte alltd så lattjolajbans. Nu ska det ju flytta hit. Och med plats för 300 pers! Jag tycker absolut att det behövs hem där missbrukarvård kan bedrivas. Jag tycker även det är ok om det ligger ett här i krokarna. Men ett jättekomplex med plars för 300 pers känns ju inte direkt toppen. Ni kanske har sett lapparna som sitter uppe i området varstans. Man måste överklaga bygglovet innan den 7e februari hur som.

http://insyn.stockholm.se/sthem/document/2010-12-09/Dagordning/9/9,%2010-12-09,%20Hotellhem%20avtal%20Grimman-Bj%C3%A4llerkransen.pdf

Svar på tråden barnomsorg västertorp