barnomsorg västertorp
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!
Störtloppet är Katastrof!!
Det värsta jag varit med om... Usch..
Nycsthlm, nu blir man ju nyfiken på vem du är där ;)
Nä, usch.. Vill/ måste /ska byta!!
Vi har stått i kö och fått plats på en förskola som skulle öppna på Mellanbergsvägen 107
lillahagern.se/
Men tyvärr har de fått problem med lokalen de skulle ha, vilket har gjort att de ej kunde öppna nu i januari.
Mellanberget går min brors barn på och de är jättenöjda!
Lyckebo går en väns barn på och de är också nöjda!
Men det känns omöjligt att finna bra förskolor här...
Mellanberget har vi ställt oss i kö till nu. Verkar vara poppis så frågan är om man ens får plats där, jag har tänkt att min son ska börja där i januari 2012 (om det ens går att få plats mitt i ett läsår sådär). Har inte varit där själv ännu men har hört att just lokalerna är små.
MiaLau: Men du tycker att det uppvägs av annat eller? Har barnen det trångt när de leker?
Förresten ni i Västertorp... vad tycker ni om byggplanerna för hotellhemmet? Jag är lite kluven. Jag bodde förrut vid Mariatorget mittemot det där gruppboendet med missbrukarvård och det var ju inte alltd så lattjolajbans. Nu ska det ju flytta hit. Och med plats för 300 pers! Jag tycker absolut att det behövs hem där missbrukarvård kan bedrivas. Jag tycker även det är ok om det ligger ett här i krokarna. Men ett jättekomplex med plars för 300 pers känns ju inte direkt toppen. Ni kanske har sett lapparna som sitter uppe i området varstans. Man måste överklaga bygglovet innan den 7e februari hur som.
http://insyn.stockholm.se/sthem/document/2010-12-09/Dagordning/9/9,%2010-12-09,%20Hotellhem%20avtal%20Grimman-Bj%C3%A4llerkransen.pdf