barnomsorg västertorp
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!
Hej!
Är det någon som har erfarenheter av barnomsorg i Västertorp? Tips och rekommendationer efterfrågas!!!
Mitt internet verkar segt.. Men är glad att vi lämnar områdes diskussionen :)
Nu blev det lite trist stämning. Det viktiga i samanhanget är att vi protesterar. Som sagt, jag har bott på så många olika håll och trivts i olika sociala settings. Jag har bott i Harlem, Crenshaw, Upper East side, södermalm, Vasastan, Västertorp, kort sväng i Rinkeby. Har inget ont att säga om något ställe, även om det populationen på de olika ställena skiljer mkt åt då det kommer till bakgrund (ekonomisk, etnisk etc). Sanningen att säga så trivs jag bäst i områden där människor from all walks of life bor. Jag tror Paloma inte menade ngt illa utan snarare var så där arg som jag också är just nu. Så slank en online-groda ur. Vi alla har våra boendepreferenser. Det jag motsätter mig är ju som sagt den helt befängda idén att man ska samla det som många anser är "socialt icke önskvärda element" på ett och samma ställe. Så gör man ju tex i London. Och i Paris förororter "banliues". Det är främst något som kommer att negativt påverkar de socialt utsatta människorna som placeras där! Tex så är det vanligt att de människor som vill ta sig där ifrån och som söker jobb (från tex Londons/New Yorks projects och de franska miljonprojekten) inte får jobb då de blir diskriminerade pga sin address! Jag vet männsikor som skriver en annan adress än de bor på i jobbansökningar. Detta är ett system som inte bör införas i Sverige då det handlar om att massförvara människor istället för att integrera dem i samhället!
Hur som så hoppas jag att vi kan påverka politikerna så att de ändrar byggplanerna till något i mindre skala. Förvrigt tycker jag att just Djursholm och Östermalm gott kan ta sitt "samhälleliga" ansvar och öppna en boende enhet för missbrukare och psykisk sjuka där
. Skumt nog så är det tomt på missbruksvårdsinstitutioner, härbärgen och dyl i områden där välbärdade och resursstarka människor bor.
Vet ni något om Solbacken på personnevägen? Det är den förskolan vi bor närmast, men vår dotter står även i kö till Snöbollen och Mellanberget som nämnts här i diskussionerna.
Jag har inte hört någonting om planerna på ett resursboende, men det känns ju mindre kul
Min mamma bor på Södra Station och har haft det riktigt jobbigt med allt missbruk och bråk som hemmet vid Mariatorget orsakat. Hon har blivt hotad, spottad på, hittat sprutor på gatan etc., och det är inget jag vill ha till Västertorp. Är det helt bestämt?
Min mamma bor på Södra Station och har haft det riktigt jobbigt med allt missbruk och bråk som hemmet vid Mariatorget orsakat. Hon har blivt hotad, spottad på, hittat sprutor på gatan etc., och det är inget jag vill ha till Västertorp. Är det helt bestämt?Oj då är det brådis.. Jag har själv ingen möjlighet attt logga in på Facebook just nu men om någon har lust att ta på sig att skapa gruppen så lovar jag att bjuda in många så fort jag kan logga in.
Jag har mina båda barn på föräldrakooperativet Grodan. Världens i särklass bästa förskola i mitt tycke. Liten barngrupp, engagerad personal och insyn som förälder. Kan vara svårt att få en plats dock, men väl värt ett försök.