• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • AnneSophie

Bravo! Tack för det nedkortade svaret!

• MimmiLina

Oj, får man lov att skriva så som AnneSophie skrev? Det fick man inte förr. Eller ja, jag fick iallafall inte det.

Jag håller helt och hållet med dig AnneSophie.

• Venus

AnneSophie Den där låsfunktionen har vi velat ha tillbaka i över 1 år nu
    Den fanns innan vi blev tillsatta, men försvann då av någon underlig anledning

• AnneSophie

Venus;
    Mysko...vi får trycka på Patrik (den stackaren). En sådan funktion måste finnas för att undvika missförstånd och problem.

MimmiLina;
    Hmm vad menar du nu? *förvirrad*

• MimmiLina

AnneSophie - Det brukar vara belagt med dödsstraff att kritisera moddar annars. Blev förvånad över att det tydligen gick bra nu.

• Gisse the one and only

Jag ser ingen kritik mot någon moderator här Mimmilina. Bara kritik mot tekniken.

• AnneSophie

MimmiLina;

Jag har väl inte direkt kritiserat någon vd jag kan se. *funderar*
    Dessutom så är ju kritik aldrig speciellt trevligt men feedback anses nog ofta vara bra.
    Tror (vet dock ej så klart ) att moderatorerna, liksom Patrik, uppskattar rak konstruktiv feedback men undanber sig påhopp och okonstruktiv kritik. Så funkar jag också i egenskap som människa, forummedlem, sajtägare/byggare och moderator.

• Jennie med ie

Kritik (i betydelsen klagomål, negativ kritik) mot moddarna hittar inte jag...

• MimmiLina

Tycker nog allt det låter lite kritiskt... men det är bra. Bara bra. Lite kritik får dom tåla.

• AnneSophie

MimmiLina;

Njäe moderatorerna arbetar med det dom har att arbeta med. Dom bygger ju inte sajten. Dom har vissa verktyg och dessa, anser jag, räcker inte till. Därav min feedback.
    Moderatorerna gör så vitt jag kan se ett fabulöst jobb med tanke på den oehörda mängd trådar och svar som läggs in här varje dag och med tanke på allt bjäbbande och bitchande som pågår mellan vuxna människor.
    Tror att många inte skulle stå ut som moderator i en vecka ens om dom visste hur mycket jobb och frustration som det innebär.

Svar på tråden Moderatortråden