• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • LadyMarmalade

läser man alla inlägg sen ditt så blir sammanhanget tydligare...

vill inte sulla bort moddistråden så jag ber om sedvanlig ursäkt ifall jag skrivit nåt som du tagit anstöt av...

snart jul...vill ha klappar av tomten

• MuminMy
    Det räcker nu!
    Det ena utesluter inte det andra, man kan BÅDE posta en länk här och anmäla enskilda inlägg, är det enskilda inlägg som bryter mot reglerna föredrar vi att man anmäler dom då det minskar vår arbetsbörda, är det en tråd som behöver lite allmänna regler är det kanske mer lämpligt att posta den här.
    Nog tjafsat om detta nu.
    /Moderator
  • Melancholic

varför kan jag inte posta anonymt inlägg i känsliga rummet??råkade lägga in ett å nu får jag inte bort det heller?? *help please*

• Melancholic

såg precis att jag inte får min anonymitet förns imorn. eftersom jag e ny..men vill ha bort inlägget..hur gör jag!!??? hjälp snabbt tack!!

• LadyMarmalade

anmäl det som eget och förklara varför du vill ha bort det i motiveringen?

• miLLus

en fråga.
    Om man anser att en medlem är väldigt elak och ofta "stör" trådar med provocerande och kränkande inlägg (iaf för vissa som läser) fast inte direkt bryter mot FL's regler. kan man anmäla medlemen för moderatorer för att hålla ett extra öga på medlemen?

• Venus

Bara att maila en moderator och förklara hur man känner...
    Sedan kan ju ett par länkar vara ett plus att skicka med

• Aangiee

hej hej moddisarna!
    om man ''varnar'' för att man skriver lite OT i ett inlägg, hur OT får man bli då?? alltså, var går gränsen? får man tex fråga en sak om grisar när tråden handlar om rymden?? dåligt exepmel kanske men ja har undrat länge... hoppas ni förstår min fråga

• MuminMy
    AngiePangie: det där är omöjligt att svara på då det beror på trådens syfte och de övriga debattörerna, att t.ex. fråga om preventivmedel i en missfallstråd är mer än lovligt OT men att fråga om choklad i en pumpatråd torde inte möta så stort motstånd... Man får ha lite fingertoppskänsla helt enkelt och "känna av" hur mycket som är okej...
    /Moderator
  • Aangiee

MuminMy: okej, tack för svaret har funderat på det där länge lixom hur OT får man gå så länge man varnar om det... men nu vet jag tack!

Svar på tråden Moderatortråden