• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Mirva

Nu frågar jag inte om bilder på döda barn. Jag undrar varför VISSA gravbilder ska vara under "starka bilder"

• Ewis

Isolde; ja förlåt men det bara bubblade i mig, ursäkta men har en dålig dag tror jag!

Kram

• Gisse the one and only

Mirva

Nu får du väl ta och läsa det Roisin skrivit! Det står ett tydligt exempel här ovan på vilken text som kan anses som stötande.

• Roisin Dubh

"Fram med lite förståelse och medkänsla till andra!
    Visst alla stackars gravida som blir så oroliga, men va sjutton Thats life!
    Barn kan dö!!! Men deras föräldrar är ändå jätte stolta över dom och vill visa upp dom för hela världen"

Men är det då så svårt att förstå att många gravida/nyblivna mammor är i en känslig fas och inte orkar se bilder på änglabarn?

Varför se Starka Bilder som något negativt när det är just denna möjlighet att få lov att visa världen sin älskade ängel?

Enda skillnaden är att just de där känsliga personerna som absolut inte orkar se änglar kan välja att inte göra det.

Vad är problemet egentligen?

• Ewis

RD;
    Jag förstår vad du menar MEN tycker att det är sak samma faktiskt!
    Inget påhopp på dig Roisin för som du säger är det FL regler.

Tycker att det är fegat av FL att skydda alla stackars gravida kvinnor.
    Om det inte var meningen att änglaföräldrar ska finnas här på FL på samma vilkor som gravida så tycker jag att man ska ta bort rubriker som "Förlorat barn" osv.

• Roisin Dubh

Vi var många som kämpade länge med redaktionen för att få till en kompromiss. Denna kompromiss är Starka Bilder. Utan den mappen hade det inte varit tillåtet att visa upp några änglabarn alls på FL så var rädda om den möjligheten.

• Mirva

Isolde - Jag blir upprörd när jag inte får svar på min fråga av en moderator. Om det ska diskuteras på det sättet, att vi ska ta sådan hänsyn till gravida kvinnor att vi inte ens får yppa att vi saknar våra älskade barn under en gravbild under "standardbilder", då tycker jag att FL:s regler tolkas alltför subjektivt.

Som sagt då ska inte bilder på gravmagar eller levande barn hellere vara under "standardbilder" eftersom änglamammor som är känsliga kan ta illa upp.

• Roisin Dubh

Men rubriken Förlorat Barn kan man välja att inte gå in på om man är känslig. Precis som jag just nu väljer att inte hänga i Svårt att bli gravid just för att det är för jobbigt för mig just nu.

När man surfar runt bland medlemarna kan man inte värja sig på samma sätt. Det är därför Starka Bilder finns.

• Ewis

RD svarade på ditt förra inlägg om text på gravbilder i mitt förra inlägg.
    Mmm jag tycker inte att det är på samma vilkor när det gäller bilder i gallerier.
    Jag tycker att man inte tänker på dom som oxå är oroliga och ledsna ängelföräldrar.
    Oftast kollar man in presentationen först innan man kollar in galleriet och redan där brukar det stå om man är en ängelförälder ekller inte så redan där tycker jag att man Om man inte vill se kan välja att inte kolla in galleriet.

Som sagt fel dag att diskutera för mig tror jag men ja visst jag är en ängelmamma och har ingen bild i galleriet för att jag valt att inte ha det men känner mig särbehandlad för att jag just är en ängelmamma när det gäller bilder.

Svar på tråden Moderatortråden