• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Tussetösen

ja jag menade att om det är okej att jag säger att en medlem är ngt.. kanske inte mes men ngt liknande... och jag vill ju inte skriva det om det är emot reglerna... men det är alltid bra att vara noga med vad man får och inte får... men jag blev sååå irrreterad på en kvinna som var nedlåtande mot mig och pratar om mig i tredje person fast jag var där.. och hatar sånt.. och i detta fallet hade det varit på ett taskigt ssätt... men men tack..!! alltså jag tycker det är såå bra att man kan fråga sånt och man kan få svar så direkt...

• gyro

Är det lagligt att skada någons egendom?

• ming

Gyro-> Är inte det mer en fråga för polisen/lagen istället för moderatorerna på FL?

Annars kan jag ju svara att det inte är tillåtet.

• Mirva

MuminMy - Alltså, min fråga var alltså, när ska en bild på en grav vara under starka bilder? Jag har aldrig hört talas om en sådan regel. Ge ett exempel på när gravbilden borde vara under starka bilder.

Dessutom har jag aldrig fått svar när jag mejlat redaktionen.

• Yaran

Hej!

Varför en del medlemmar blir deras nick svart och det går inte att klicka på??

• Aangiee

Jag har samma fundering som Yaran...! vad beror det på???
    någon moddis online??

• Venus
    Yaran och Angie: När ett nick blir svart så betyder det att den medlemmen inte längre finns kvar på FL...
    Även om det kanske är synligt o klickbart i vissa trådar så beror det på att medlemmen/ en annan medlem reggat om sig i samma namn och numera är aktiv...
    Det är en säkerhetsåtgärd så att aktiva medlemmar inte ska kunna bli ställda mot väggen för vad en annan medlem gjort även om de har samma namn...
  • Mirva

Vill gärna ha svar på min fråga. När ska bilder på en grav vara under starka bilder? Moderator MuminMy skriver att beroende på bildtexten ska vissa bilder på gravar läggas under starka bilder. Vad ska det i så fall stå för bildtext för att den ska hamna under starka bilder?

• Gisse the one and only

Mirva

Lägg alltid sådana bilder under "starka bilder" så blir det inga missförstånd.

• Mirva

Gislöv
    Vadå såna bilder? En bild på en grav? Det var de värsta jag hört.

Svar på tråden Moderatortråden