• Tingeling83

Gick vattnet på dig?

Gick vattnet?

♥ ? * ¨ `* ?Glad mamma till 2 busungar ? * ¨ `* ? ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gick vattnet på dig?
  • Fru Sveden

Med första barnet tog dom hål på hinnorna, men men andra barnet gick vattnet väldigt rejält kan jag säga. Sedan tog det ca 17 timmar innan värkarna kom igång så jag gick och läckte fostervatten i 1½ dygn. Det var inte det minsta skoj, men om det mot förmodan blir ett barn till så vet jag ju vad jag har att vänta mig

Felix 08-06-20, Kevin 10-07-31
  • Snusadus

Första förlossningen började med förvärkar i tre dagar och på fjärde dagen gick vattnet...

Andra förlossningen började med värkar på bg-dagen, Gjorde hinnsvepning efter 20 timmar

• Thez

Mina 2 första förlossningar startade med värkar o dom fick ta hål på hinnorna....
    men 3:e vaknade jag av att jag kände som en bubbla där nere och när jag steg upp o gick ca 3 meter så kom vattnet,.... en del av det och sen efter ca 15 min slog värkarna till med full fraft...

Mina barn betyder ALLT........
  • LillaFlingan

med 1a barnet blev jag igångsatt pga preeklampsi vid kl 11 på fm, 16.30 gick vattnet som en fors när jag ställde mig upp!
    med 2a barnet gick vattnet hemma.. det kom småskvättar ihop med rosa.. i slutet på v36!
    gissa om jag var glad! det visade sig att jag hade fått preeklampsi IGEN så det var ju bara ren tur att det satte igång av sig självt..

• Gunnell

Japp! Vattnet gick efter 33 timmars värkar, sonen drogs ut med sugklocka 3 timmar senare. Jag hade en riktigt jobbig förlossning och orkade inte prata men barnmorskorna märkte inte att vattnet gick (de höll på med något, ingen aning om vad). Så jag började skratta och fnissa (lustgas) och de frågade vad det var och jag sa "Jag tror vattnet gick" och fnissade ännu mer, tyckte att det var hysteriskt roligt av någon anledning. Till slut så skrattade alla i rummet. Alltså det var ju inte roligt, men det var som att spänningen släppte lite grann. Det är mitt enda positiva minne från förlossningen, förutom bebisen då :D Jag vet inte om det bara var lustgasen men jag tyckte att det kändes riktigt konstigt på ett väldigt roligt sätt. Splosch liksom :D 

• pluttiss83

japp, vattnet gick klockan 06:00 värkarna startade vid 11:00 sonen kom klockan 00:56.

• drediona

På första barnet tog dom hål på hinnorna. Med andra barnet gick vattnet.

• Jempajenny

Nä, vattnet gick inte. BM tog hål på hinnorna när jag var öppen 7 cm för att skynda på förloppet lite. Hon fick göra några försök då jag tydligen hade väldigt sega hinnor. Räknar inte med att vattnet går den här gången heller...

♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
Svar på tråden Gick vattnet på dig?