• Tingeling83

Gick vattnet på dig?

Gick vattnet?

♥ ? * ¨ `* ?Glad mamma till 2 busungar ? * ¨ `* ? ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gick vattnet på dig?
  • zanna80

Jepp, startade med vattenavgång - med ett riktigt "tv-splash"

♥ Lovisa ♥
  • 010306

Första förlossningen startade med vattenavgång. Med dem andra 2 tog dem hål på hinnorna inne på förlossningen strax innan barnen föddes

• Sharleene
    cloudberry79 skrev 2010-11-25 16:31:45 följande:
    Nej, de fick punktera hinnorna när jag varit helt öppen i en timme, då startade krystvärkarna och lille gossen kom ut mindre än fem minuter senare, så vattnet gick inte, utan hela hinnsäcken var på väg ut genom slidan.
    aj aj aj!
    Så var det för mig med, de övervägde till och med att inte punktera hinnorna utan jag skulle föda endå! De sa att vattnet lär väl gå då  barnet börjar komma ut.
    Såger bara det fi fanv vad ont det gjorde innan de punkterade hinnorna som även de var på g ut.
  • LinnV

Nej, de fick ta hål på hinnorna när krystvärkarna började..

• Chokladpinglan

Slemproppen och halva vattnet gick i sängen, sen tog jag en dush och då sattes vrkarna igång direkt 5miuter hela tiden mellan verkarna och värkade höl i sig i 3 minuter. så 2 minuters vila

Mamma till Kewin 1/6-09
  • MissGirlie81

Nej dom fick ta hål på hinnorna bägge gångerna

♥Thilo 08-07-20 ♥Wilona 10-05-12 ♥
  • Elli47

Ja, när förste sonen skulle till världen gick vattnet tre veckor före bf och sen hände inte så mycket mer än att två dagar senare blev det akut kejsarsnitt.

• cloudberry79
    viseversa skrev 2010-11-25 16:35:18 följande:
    Varför fick dom inte punktera hinnorna?
    Det gjorde de, men först när det var helt säkert att det inte skulle komma av sig självt, alltså när hinnsäcken buktade ut. Det är ju inget konstigt att de vill vänta, prematurer är infektionskänsliga och han var mer skyddad i hinnorna än utanför.
    If you love me - please don't feed me!
  • JessiWill

28 timmar efter värkar börja så gick vattnet när jag låg i vattnet. så märkte inte av det tyvärr.

William <3
  • Manchester

Vattnet gick v. 32 +4 och dagen därpå föddes sonen.

Svar på tråden Gick vattnet på dig?