Gick vattnet på dig?
Gick vattnet?
Gick vattnet?
blev igångsatt så dom tog hål på hinnorna...
Nej, barnmorskan tog hål på hinnorna.. ca 1,5 timme kom sonen!
Japp det var så det hela började
Med tvåan så gick fostervattnet 2 minuter innan han var ute! Mitt i en krystvärk så kändes det som om hela han flög ut som en kanon och då var det fosterhinnorna som i princip sprängdes och det var fostervatten på väggen 2 meter bort
Som tur är så fattade barnmorskan och sköterskan att det skulle hända så de stod bredvid istället för mitt i skottgluggen
Men varken med ettan eller tvåan gick vattnet förrän vid förlossningen, första tog de hinnorna på.
Ja, det var det första som hände när det satte igång med första barnet. Jag hade inte känt någonting innan dess, men var i vecka 40 så det var ju inte helt oväntat. Det var inget sipprande utan bara ett plötsligt megaplask, det forsade ut. Värkarna började en halvtimme efter det och kändes då rätt rejält från början. Sen hade förlossningen ett ganska normalt förlopp, han kom ut 12 timmar efter att vattnet gick.
Med andra barnet blev det akut kejsarsnitt i vecka 38 och innan dess hade inget alls hänt.
Svarade ja... Med första barnet startade förlossningen med vattenavgång hemma på sovrumsgolvet när jag klev ur sängen.
Med tvåan gick vattnet i bilen, samtidigt som andra axeln var på väg ut. Huvudet och första axeln var redan ute.
Nope. BM tog hål på hinnorna när jag var fullt öppen.
Japp. Men första barnet startade förlossningen så. 15 timmar senare var hon född. Med andra gick det på förlossningen strax innan hon föddes.
Nej, de fick knäppa hinnorna på båda när jag nästan var helt öppen. Lär nog bli likadant med tredje.