• Tingeling83

Gick vattnet på dig?

Gick vattnet?

♥ ? * ¨ `* ?Glad mamma till 2 busungar ? * ¨ `* ? ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gick vattnet på dig?
  • k girl

Nej, de tog hål på hinnorna när jag blev värksvag för att få i gång värkarbetet bättre. Jag hade ungefär en halv dl fostervatten kvar, det rymdes i barnmorskans händer...

• Mary Jo

Ja,vaknade att jag skrek att jag kissar på mig och så sa det POFF så forsade det ut vatten;)

• yes79

Ja, splash fast sedan hände nada, jag gick omkring och läckte fostervatten i två dagar och hade inga "riktiga" värkar så till slut blev jag igångsatt!

• Kina79

Inte med någon av de tre underverken.
    De har fått ta vattnet på mig allagångerna när jag varit vidöppen och klar

• flybell
    Min första förlossning startade med värkar, mitt vatten gick aldrig så barnmorskan tog hål på hinnorna.
    Med andra barnet gick vattnet uppe på förlossningen 15 min innan sonen kom ut, och detta var för 8 dagar sen :))
  • 071001

Nej, eller jo på förlossningsbordet hörde dem säga vattenavgång.

• väntanstidernr1

Ja det startade med att vattnet gick, forsade ut utan förvarning på torsdagen, på lördagen föddes han.

• Meus Veritas

Japp mitt i natten när jag skulle vända på mig så kännde jag ett litet "klick" o sen forsade vattnet ut. Trodde visserligen att jag kissat på mig först så det tog en liten stund innan jag vågade väcka sambon o konstatera att vattnet gått var natten till 40+0

• nian74

En av fyra gånger startade förlossningen med vattenavgång.

Två gånger gick vattnet när jag började krysta och en gång fick de ta hål på hinnorna för att försöka få mer fart på värkarna (det var första förlossningen).

• hemligt gravid

Nej. BM tog hål på hinnorna när jag hade varit öppen 4cm i tre timmar och värkarna inte gjorde någon mer effekt. Seeega hinnor. Men effekt gav det! Mindre än två timmar efter hinnorna var ragna var han ute.

Svar på tråden Gick vattnet på dig?