Gick vattnet på dig?
Gick vattnet?
Gick vattnet?
Nej, de tog hål på hinnorna när jag blev värksvag för att få i gång värkarbetet bättre. Jag hade ungefär en halv dl fostervatten kvar, det rymdes i barnmorskans händer...
Ja,vaknade att jag skrek att jag kissar på mig och så sa det POFF så forsade det ut vatten;)
Ja, splash fast sedan hände nada, jag gick omkring och läckte fostervatten i två dagar och hade inga "riktiga" värkar så till slut blev jag igångsatt!
Inte med någon av de tre underverken.
De har fått ta vattnet på mig allagångerna när jag varit vidöppen och klar
Nej, eller jo på förlossningsbordet hörde dem säga vattenavgång.
Ja det startade med att vattnet gick, forsade ut utan förvarning på torsdagen, på lördagen föddes han.
Japp mitt i natten när jag skulle vända på mig så kännde jag ett litet "klick" o sen forsade vattnet ut. Trodde visserligen att jag kissat på mig först så det tog en liten stund innan jag vågade väcka sambon o konstatera att vattnet gått
var natten till 40+0
En av fyra gånger startade förlossningen med vattenavgång.
Två gånger gick vattnet när jag började krysta och en gång fick de ta hål på hinnorna för att försöka få mer fart på värkarna (det var första förlossningen).
Nej. BM tog hål på hinnorna när jag hade varit öppen 4cm i tre timmar och värkarna inte gjorde någon mer effekt. Seeega hinnor. Men effekt gav det! Mindre än två timmar efter hinnorna var ragna var han ute.