Gick vattnet på dig?
Gick vattnet?
Gick vattnet?
Japp, alla mina tre förlossningar började med vattenavgång. Det gick med ett splash med ettan och trean, medan det gick lite lugnare med tvåan där det mer strilade istället för forsade.
Nej, båda mina förlossningar har börjat med värkar, och vattnet har inte gått förrän de tagit hål på hinnorna - första gången för att sätta skalpelektrod på barnet, andra gången när det skulle göra en vaginal undersökning. Så jag röstade nej.
nope. De har tagit hål i hinnorna under alla fyra förlossningarna. Endast under en har det runnit vatten. Vid två var vattnet slut och vid fjärde så sög de upp vattnet via magen. (planerat snitt)
Båda förlossningarna har börjat med att vattnet gått hemma och sedan har värkarna startat.
Första startade med värkar.
Andra med vattenavgång. Vakna av att det sprutade vatten i sängen!
Tredje med värkar.
Jag blev lite besviken, barnmorskan satte skaplelektrod på bebisen, och då tog hon hål på hinnorna också. Men det kom aldrig något "splash" som jag hade hoppats på, snarare gick jag runt och gnällde om att jag kissade på mig hela tiden i stället.
1a: hinnorna punkterades strax innan kryst värkarna. 2a: vattnet gick EFTER att sonen kom ut.
Nej. Bm på förlossningen tog hål på hinnorna när jag var öppen 6 cm.
Ja, bägge gångerna. Första gången ca 30 min efter att värkarna startat, andra gången när jag var öppen 8-9 cm.
Svarade ej. Första gången ja, hemma. Andra gången nej, de tog hål på hinnorna på sjukhuset.