• Tingeling83

Gick vattnet på dig?

Gick vattnet?

♥ ? * ¨ `* ?Glad mamma till 2 busungar ? * ¨ `* ? ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gick vattnet på dig?
  • Junilängtan

Hörde och kände en duns, lät som när man tar bort proppen i badkaret och sen kom lite vatten.. Brunt vatten för lillkillen hade bajsatFörvånad 

• Mamma till två mirakel

Ja men efter MÅNGA timmar i värkar och på toaletten inne på förlossningen...5,5 timmar senare föddes sonen...

Adam 090108 & Lillebror i magen Bf 101225
  • Bong

Japp! Vattnet gick, slemproppen släppte och jag fick täta värkar - allt inom 2-3 minuter!
    Hade inte haft några som helst känningar innan.
    Åtta timmar senare låg en helt perfekt liten bebisflicka på mitt bröst.

• 3 barns mamma84

Svarade JA vattnet gick hemma 2 ggr men inga värkar dagen efter värkar och jag åkte in på BB
    Där var jag öppen 4cm och dom tåg hål i hinnorna ja man har 2 hinnor som vattnet kan gå.
    För vissa går allt vatten ut för vissa går bara ute hinnan och lite vattnen går men man känner att oj nu gick vattnet.
    Men ändå måste andra hinnan spräckas oxå ..

Med sonen nej inte alls haha Bf+10 
    Men bara med dottern BF+9

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Llimen
    Bong skrev 2010-11-26 12:39:11 följande:
    Japp! Vattnet gick, slemproppen släppte och jag fick täta värkar - allt inom 2-3 minuter!
    Hade inte haft några som helst känningar innan.
    Åtta timmar senare låg en helt perfekt liten bebisflicka på mitt bröst.
    låter nästan som min förlossning:)

vattnet gick 01.10, värkarna startade en mminut senare (kraftigt och regelbundet) 08.33 landade hon mellan mina ben.
  • danosani

Nej. De tog vattnet när jag kom in på förlossningen eftersom jag då var helt öppen men hon låg för långt upp.

Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • chrissepisse

Nej. Första gången tog de hål på hinnorna när jag hade varit på förlossningen en stund. Jag var fullt öppen, men sedan hände inte så mycket mer. Andra gången gick det inte att sticka hål eftersom Melker blockerade utgången, så vattnet gick först när han föddes och han kom ut med fostersäcken som en cape.

• Majsan70

Första gången gic vattnet spontant på förlossningen. Andra gången tog de hål på hinnorna och tredje gången fanns det inte en droppe vatten att uppbringa.

• Lussekatten87

Ja.
    Första förlossningen gick vattnet,sedan kom regelbunda värkar efter bara 10 minuter med ca 1-2 minuters mellanrum! Jag var totalchockad kan jag säga..Han kom ut efter endast 4 timmar ..

Andra gången gick yttersta hinnan så det sipprade mer ut. Så de tog hål på förlossningen.

Svar på tråden Gick vattnet på dig?