• Tingeling83

Gick vattnet på dig?

Gick vattnet?

♥ ? * ¨ `* ?Glad mamma till 2 busungar ? * ¨ `* ? ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gick vattnet på dig?
  • Minikatt

Japp. 1 timme senare kom värkarna och 12 timmar senare var sonen ute

♥ ~ * ~ * ~ ♥ Wilmer 100514 ♥ ~ * ~ * ~ ♥
  • RosaNapp

2 av 4. En igångsättning pga vattenavgång utan värkar, en spontan vattenavgång som start.

Sen första barnet så gick vattnet inne på fl, kanske 2h innan hon föddes och sista barnet är fött med segerhuva.

• MarrebarreW

Nja... Både jag, min sambo och bb-persoanlen trodde att vattnet gick. Men det var förvatten, för sedan under förlossningen fick barnmorskan sticka hål på hinnan...

• Mummyfied

Nej de har fått ta hål på hinnorna på båda. Under andra förlossningen fick de göra tre försök innan hinnan gick sönder och min förstfödda hade huvudet ute innan den gick sönder...

• Madame Mom

Jag har 4 flickor och 2 pojkar..
    Förlossningarna med flickorna började med värkar och det slutade med att det togs hål på hinnorna.. 
    Förlossningarna med pojkarna, däremot, började med vattenavgång så det skvalade...  inga värkar förrän ett antal timmar efter...

• Sarah84

Startade med vattenavgång båda gångerna. 1:an kom lägligt då ja skulle upp & kissa på morgonen. 2.an kom så olägligt de bara kunde, hotellet i Norrköping & Inget hade vi med oss alls.
    Men de blev bra tillslut =)

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Mirakel händer

Nej, de fick sticka håll på det när jag födde sonen. Dottern är född med akut KS 2 dagar innan planerat KS pga att förlossningen startade med värkar. Vattnet han inte gå då heller.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • emmizenma

Vattnet gick hemma med båda och efter ett tag kom värkarna.

• elia82

Första startade med värkar, vattnen gick inte förrän de tog hål på hinnorna. Andra startartade med  vattenavgång men värkarbetet kom inte igång så de fick sätta igång mig.

Man kan säga vad man vill om ett syndigt levene.......-men det är allmänbildande.
Svar på tråden Gick vattnet på dig?