Gick vattnet på dig?
Gick vattnet?
Gick vattnet?
Nope, hinnorna punkterades när det var dags att krysta.
Vid första förlossningen tog de hål på hinnorna, andra förlossningen startade med vattenavgång hemma...
Vattnet gick mitt i natten så det var bara flyga upp och hämta handdukar =)
1:an vattnet gick med ett poff. Det fanns ingen tvekan om att det var fostervatten.
2:an Sipprade vatten av och till i slutet av graviditeten.
3:an Planerat snitt vattnet gick under snittet.
Nej, jag bad barnmorskan ta hål på hinnorna när jag var öppen ungefär 7cm. Och det gjorde hon!
Ja, på förlossningen under en kissepaus. Smidigt
Sonen kom ca två timmar senare.
Ja det var så det började, den lååånga proceduren
Vaknade av ett jäkla "magknip", reste mig upp och splasch så stod jag i en pöl mitt i natten
Glad att jag fick en värk som väckte mig så jag hann resa mig för det var ju inte så lite som kom precis...
Ja, men bara en skvätt i taget, varje gång jag reste mig upp, under ett par dagar.
Nope. Med första trodde de (på förlossningen) att vattnet gått och efter 12 tim såg de att det hade det visst inte. Deras gissning först var att "det kanske gick när du satt i badet?" mmm. Med andra tog de hål på hinnan när jag kom in, var då öppen 8 cm men vattenhelvetet hade inte lust att gå ändå. Jag ville ju också veta hur det kändes... precis som på TV liksom ![]()
Ja på första förlossningen gick vattnet efter 30timmars värkar och sen 12timmar senare föddes sonen. andra barnet gick vattnet efter 14:40min och sen 20minuter senare kom dottern.