Majspinglan skrev 2014-09-11 17:27:45 följande:
Uuh! Äntligen sitter jag vid en dator och internet så nu kan jag svara ordentligt! Har inte velat skriva noveller från mobilen :p.. och så har jag knappt nått surf kvar och vi har inget internet i nya lägenheten. Hej stenåldern! Och ingen mikro har vi än heller, värmer maten i ugnen eller på plattan... Jävulskt drygt :p.. Iaf.. Here I am! Först tänkte jag att, nu tror ni jag är nån stroppig oförskämd jävel som inte svarar.. Men så slog det mig lika snabbt att ni är ju lite likadan som mig, så ni förstår nog att så inte är fallet.. Men eftersom jag är livrädd att folk ska tycka illa om mig så tärde det lite ändå .. heh..
Det som skiljer mig lite från många andra,,, vad jag läst och hört, så har jag Inga problem att somna på kvällen eller att sova, men är trots det alltid alltid trött, mer eller mindre. Och maten... Jag klarar mig inte utan mat.. Men grejen var när jag var ensam att jag kunde äta vad som helst.. mackor och fil, ägg, men ingen riktig middag.. men mat var jag tvungen att ha.. Sömn och mat har för mig vart jätteviktigt... Är inte fet för det ;) heh.. men jag har vart rädd för att gå hungrig liksom... Och jag är rädd för att vara trött...
Idag for jag och hälsade på en kompis efter jag lämnat sonen på förskolan, for dit på förmiddagen och tänkte bara stanna en stund.. men fick som inte läge att åka iväg när jag började känna paniken komma.. typ.." SHIT jag måste åka NU".. inte.. "jaoo, jag kanske skulle ta och dra mig snart",, och när jag då inte kommer iväg när jag tänkte det.. blir jag superstressad... även fast jag hade tänkt att jag skulle vila på eftermiddagen.. men ja.. då var det redan kört, för då var jag uppstressad och kom aldrig till ro.. så hela dagen var/är förstörd..
Iaf.. nu när jag har graviditetspenning så får jag ha honom där heltid... och jag skulle lämna intyg från psykologen för att söka mer tid än 15timmars. Hon skulle knåpa ihop nått bra så jag hoppas, hoppas!
Tror ingen tar illa vid sig, man hänger ju här frivilligt, så var du lugn
Skönt det verkar lösa sig med förskolan i vart fall. Intyget gör nog susen.
Jag skulle bara in och fylla i papper till något register samt ta mitt blodtryck idag. Var inte hemma fören vid fyra ändå, fastnade på torget hahaha Kommer en kvinna hit och säljer kläder, grym är hon. Så inte nog med att jag fastnade där med henne så kom jag hem med en jacka jag absolut inte hade råd att köpa egentligen
Mitt ex var som dig tror fan han somnade innan huvudet nuddade kudden, jämt! Jag är ju tvärtom, varken sover eller äter, vänder konstant dygnet, varje barnledig helg ( vilket jag är nu då ) Så vänder jag dygnet och fittar till allt, varje rutin går helvete hej när jag är själv. Mat jadu jag känner så sällan hunger, äta en gång om dagen är normalt för mig. Fast nu har jag sen i sommar lyckats äta nästan 3 gånger om dagen hela tiden, fast då räknar jag en pulverpåse man blandar med vatten som en måltid och en banan kan vara en annan måltid. Jo och jag är en kort tjockis
När jag började med medicinen för en månad sen ungefär så säger läkaren att joo man kan förlora aptiten när man äter concerta, vissa gör det och de som har övervikt har tyckt att det varit bra för de gått ner och så ser hon på mig. Jag brister ut i asgarv förvåningen i hennes ansikte OMG

Iaf jag skrattar och säger men så kul för dem då, jag hoppas att de absolut inte händer mig för då sluta jag väl äta helt och det verkar väldigt dumt. Jag bara älskar när folk inte läst igenom journalen, hade hon gjort det så hade hon vetat att jag har remiss till dietist skriven av öppen psyk själv för min ätstörning och det faktum att jag inte äter
I vilket fall så har jag gått ner nästan 4 kilo på denna månaden. Jag tror dock inte det har med medicinen att göra utan det faktum att jag faktiskt skött maten hyfsat ett bra tag så kroppen ställer om sig och går inte på svält på samma sätt, hoppas jag iaf.
Däremot när jag blir hungrig så måste jag äta NU och jag skojar inte blir så grinig, sur arg osv, hemskt. Går ju ofta hand i hand med att jag känner mig svimfärdig som att jag skall tuppa av när som helst. Mindre kul. Kan stoppa i mig vad som jag också i det läget.