• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Madness82
    Tess1985 skrev 2014-09-15 11:14:11 följande:
    Nä som jag skrev ovan den enda biverkningen jag känner av är avsaknaden på hungerskänslor
    haha då blir det kanske lättare att Deffa Flört
  • Anonym
    Madness82 skrev 2014-09-15 11:16:08 följande:
    haha kanske det men med mina problem och innan med så gick jag ner över 30kg på två år o ja nu så går jag inte upp eller ner fast ner skulle vara bättre har som fastnat och står nu still hehe detta med träning å kalorier å allt vad det nu är är ju hopplöst en djungel utav dess like
  • HäckHäxan
    Madness82 skrev 2014-09-15 11:16:08 följande:
    Hahah beror nog på.

Jag hade ju ingen hungerkänsla innan så min stora fasa var att jag skulle tappa den lilla hunger jag ibland har, var riktigt skraj för det. Men det har inte hänt jag är samma där med, tvingar i mig mat tre gånger om dagen eller ja oftast lyckas jag tvinga i mig mat tre gånger om dagen iaf.

Min kompis gick ner 17 kg på några månader. Inte så mkt för att han tappade aptiten egentligen, men han fick fokuserat bättre och kom ihåg att äta mer regelbundet och därmed minskade hans panikshoppande av typ chokladbitar och sånt när han stod och nästan svimmade, så han åt mer mat helt enkelt för han kom ihåg att äta och ta tillvara på maten han lagade hemma och sånt där och så gick han ner.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2014-09-15 11:24:52 följande:
    haha kanske det men med mina problem och innan med så gick jag ner över 30kg på två år o ja nu så går jag inte upp eller ner fast ner skulle vara bättre har som fastnat och står nu still hehe detta med träning å kalorier å allt vad det nu är är ju hopplöst en djungel utav dess like
    Tess1985 skrev 2014-09-15 11:25:16 följande:
    fan jag ovanför ghaa

Vad duktigt gjort. {#emotions_dlg.flower}
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym
    HäckHäxan skrev 2014-09-15 12:06:50 följande:
    Tess1985 skrev 2014-09-15 11:25:16 följande:
    fan jag ovanför ghaa

Vad duktigt gjort. {#emotions_dlg.flower}
    Tack :D Ja men nu står jag still men behöver ner mer men jag fatta rej hur man skall hina med å träna å äta rätt å hej å hå
    jaja när motivationen kommer så skall jag ta tag i detta igen men tills dess så får det vara som det är.

• Anonym
    Madness82 skrev 2014-09-14 12:16:22 följande:

Någon här som har erfarenhet av biverkningarna från Concerta?

Muntorrhet, hjärtklappning, minskad aptit, känsla av övermättnad, förhöjt blodtryck(nu ligger det alltså mer normalt än det gjorde innan concertan).. Hjärtklappning får jag lätt när jag blir stressad när jag äter concerta. Muntorrheten gick över efter några månader. Känns som om jag ätit en stor buffé även om jag bara ätit några tuggor.. mycket irriterande då jag behöver äta ordentligt för att min träning ska fungera :/
  • fluu
    SisterNoMercy skrev 2014-09-14 21:57:02 följande:
    Nu jävlar har jag läst ALLA inlägg... Jag ville vara med på vad vi pratar om.
    Så nu ska jag äntligen få vara med tänkte jag.

Jag är en 24årig tjej som lidit av utmattningssyndrom sen våren 2011 och fick diagnos depression i februari. Så nu har allt varit skit då jag hållt på med olika doktorer och mediciner och fan å hans moster.

Fick göra ett ADHD-test då jag kände igen flera av symtomen men läkaren gick inte vidare på det då hon påpekade att många depressionssymtom är liknande med ADHD. 
    Men en annan läkare lade märke till detta desto mer och remiterade mig till psyk där jag nu på tisdag ska få göra en utredning. Känner som alla andra att jag är livrädd för att jag inte ska ha något utan att jag bara är livrädd för allt, lat och oduglig. 
    Jag har en liknande historia som du bakom min diagnosticering.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • SisterNoMercy
    fluu skrev 2014-09-15 19:37:48 följande:
    Jag har en liknande historia som du bakom min diagnosticering.
    Det är nog mest utmattningssyndromet som gör mig orolig att jag inte har ADHD alls utan bara helt enkelt är lat.
  • fluu
    SisterNoMercy skrev 2014-09-15 20:55:18 följande:
    Det är nog mest utmattningssyndromet som gör mig orolig att jag inte har ADHD alls utan bara helt enkelt är lat.
    Äh, det kan drabba vem som helst och har inget med lathet att göra. Alla tål stress olika helt enkelt. Jag tål det absolut noll och ingenting och nu har jag ju fått en förklaring på det också. Så nu är det enklare att helt enkelt inte stressa så klarar jag mig ändå. Utan nya utmattningsdeppar och liknande.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen