• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Madness82

Någon här som har erfarenhet av biverkningarna från Concerta?

• Anonym
    Madness82 skrev 2014-09-14 12:16:22 följande:

Någon här som har erfarenhet av biverkningarna från Concerta?

Det enda är att i början fick jag ställa en mat klocka för hade noll hunger känslor. å det är så fortfarande i bland men inga andra biverkningar som jag märkt av
  • Madness82
    Tess1985 skrev 2014-09-14 14:12:22 följande:

det är jag i inlägget ovanför

ok har hört att många män förlorar sexlusten
  • Anonym
    Madness82 skrev 2014-09-14 15:12:10 följande:
    Ja det har jag oxå hört men här är den som innan och ganska bra trots två barn katt å hund å snart 9års äktenskap hehe
  • SisterNoMercy

Nu jävlar har jag läst ALLA inlägg... Jag ville vara med på vad vi pratar om.
    Så nu ska jag äntligen få vara med tänkte jag.

Jag är en 24årig tjej som lidit av utmattningssyndrom sen våren 2011 och fick diagnos depression i februari. Så nu har allt varit skit då jag hållt på med olika doktorer och mediciner och fan å hans moster.

Fick göra ett ADHD-test då jag kände igen flera av symtomen men läkaren gick inte vidare på det då hon påpekade att många depressionssymtom är liknande med ADHD. 
    Men en annan läkare lade märke till detta desto mer och remiterade mig till psyk där jag nu på tisdag ska få göra en utredning. Känner som alla andra att jag är livrädd för att jag inte ska ha något utan att jag bara är livrädd för allt, lat och oduglig. 

• HäckHäxan
    Madness82 skrev 2014-09-14 15:12:10 följande:
    Nej antingen är man sexuell eller så är man det inte. Känner ingen man vars lustnivå blivit påverkad av concerta negativt i vart fall.
  • HäckHäxan
    Tess1985 skrev 2014-09-15 10:59:58 följande:

Nej jag har ingen aning men för mig e det ingen skillnad.

För mig är det ingen skillnad heller.
  • Tess1985
    HäckHäxan skrev 2014-09-15 11:07:23 följande:
    För mig är det ingen skillnad heller.
    Nä som jag skrev ovan den enda biverkningen jag känner av är avsaknaden på hungerskänslor
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen