Oj vilken diskussion det blev, kul! Har egentligen mycket jag skulle vilja kommentera... får se hur mkt jag kommer ihåg
Först och främst, för mig är Villervalla, pop osv märkeskläder. De andra märkena som några har räknat upp, ja jag har nog aldrig ens sett såna plagg ;-.)
Håller med om att en del kläder från t ex Villervalla är jättefina, och könsneutrala. Kan mycket väl tänka mig att köpa t ex en klänning till dottern eller en body därifrån. Och jag kan hålla med om att ytterkläder kan vara smart att köpa av ett dyrare märke. Helt enkelt för att de är bättre! Men att köpa t ex långkalsonger från pop, som inte ens syns?! Då kvittar det väl om det är av nåt "lågprismärke" som tvättas ur snabbare?
En del av de kläder jag köpt på t ex Lindex har blivit tvättblekta efter första tvätten, och klart man blir besviken då. Egentligen borde man ha gått tillbaka till affären, men det har ju inte blivit eftersom jag inte bor på samma ort som Lindexbutiken. Å andra sidan har jag några mkt väl använda kläder, som fortfarande ser ut som nya! Så det är olika det där!
I dagsläget har min äldsta dotter en klänning från Meandi, och en klänning till är beställd. Helt enkelt för att de är fina! Yngsta dottern har en tunika från Meandi, och en till är beställd. Sonen har en tröja från samma ställe. Sen har vi handskar och tossor från Lindberg och skor från Viking. Inga direkt märkesgrejer kanske, men de fyller sin funktion. Hittade pop-handskar på Tradera till hyfsat pris, men tycker att Lindberg är minst lika bra!