• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • Anonym (Myndighet)
    Anonym (svarar inte) skrev 2010-12-19 20:19:43 följande:
    Jag har telefonsvarare så polis, sjukhus osv... som ringer med dolt nummer och behöver få tag i mig kan lämna ett meddelande där så ringer jag upp!
    Lämnar man inte meddelande så antar jag att det var en säljare eller ej viktigt samtal helt enkelt!
    Men tänk om de inte vill lämna något meddelande pga sekretess då?
  • Anonym
    Lizztard skrev 2010-12-18 14:06:49 följande:
    Jag har redig telefonfobi och vill veta vem det är innan jag svarar. Är det skyddat nummer och jag inte svarar kan de prata in på telesvararen så ringer jag tillbaka, det gäller även nummer jag inte känner igen.
    Men HUR gjorde ni innan nummerpresentatören fanns? Lät bli att svara i telefon?
  • Anonym
    Rosa socka skrev 2010-12-18 14:12:13 följande:
    Haha inte är det någon psykvarning på mig men jag gillar helt enkelt bara inte att inte veta vem det är som ringer så jag svarar inte när det är dolt nummer eller ett nummer jag inte vet vem det är.
    Och jag öppnar heller inte dörren om jag inte väntar att någon ska komma.
    Spontanbesöka vänner verkar inte vara något som folk här på FL gör.

Är folk mer än vanligt rädda elelr? Hos oss säljer skolbarn kokosbollar och jultidningar, grannar tittar över för att fråga om de kan få låna något, mm mm. De kan ju knappast ringa och boka tid ;)
  • Björnmossa

Jag talar aldrig in meddelande, inte ens om det är viktigt.

Antingen är det viktigt för den andra personen, då får vederbörande skylla sig själv som inte svarar/inte ringer tillbaka, eller så är det viktigt för mig och då löser jag det på annat sätt. Orka hålla på att fjäska för folk som inte ens bryr sig om att svara.

• Halcyon01

Det beror på, om någon ringer på min vanliga hemtelefon så svarar jag, ingen telefonsvarare.

Just på min mobil så skulle jag i första hand inte svara eftersom om "dolt nummer" och viktigt så kan man lämna ett röstmeddelande, annars vill jag undvika de som har "dolt"
    av andra anledningar.

• Lejonhjärta
    kokos skrev 2010-12-19 09:25:59 följande:
    Låter som mig!

/psykstörda nr 2
    HIHI!!! :)
    ~Nora maj 2008 & Frank september 2010~
  • Anonym (svarar inte)
    Anonym (Myndighet) skrev 2010-12-19 20:37:43 följande:
    Men tänk om de inte vill lämna något meddelande pga sekretess då?
    Dom behöver inte avslöja vad det gäller, om någon ber mig ringa upp så gör jag såklart det!
    Lämna meddelande kan man göra utan att bryta sekretessen.
  • Krans

Jag är för nyfiken för att inte svara på dolt nummer

• Anonym (Politiker)
    Anonym (svarar inte) skrev 2010-12-19 20:57:04 följande:
    Dom behöver inte avslöja vad det gäller, om någon ber mig ringa upp så gör jag såklart det!
    Lämna meddelande kan man göra utan att bryta sekretessen.
    Vissa myndigheter lämnar inte ut sina direktnummer heller. Det kan bli ett väldigt meck att söka på någon som kanske sitter i möten, går på semester eller jobbar deltid. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"