• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • Missimo84

Jag bor på skyddat id, men har inte dolt nummer när jag ringer ut. Dock ett kontantkort som inte ger träffar på nr.
    Personligen tycker jag det är obehagligt med dolda nr. Men det beror mer på mina erfarenheter än normer.
    Dock svarar jag alltid. Det kan vara en myndighet, sjukhus eller bara en kompis som tappat mobilen.
    Ps. Försäljare som följer lagen ringer inte med dolt nr, och har inte gjort det på flera år.

• Anonym (psykfall?)
    Anonym (??) skrev 2010-12-19 18:26:20 följande:

Jag är också socionom och mamma OCH brukar hoppa över att svara från dolt nummer.... Psykvarning Skrattande

Samma här
    Jag svarar inte därför att säljare tyvärr brukar ringa med dolt nummer. Är det något viktigt lämnas mobilsvar, då är det bara att lyssna av och ringa upp. Svårare än så är det inte...
  • t0va
    Satisfaction skrev 2010-12-19 20:03:44 följande:
    Jag tycker att det är psykvarning på TS som inte svarar på något av närmare 400 inlägg.
    hon har väl fullt upp att svara på alla telefonsamtal ;) 
  • iamknox

Jag svarade inte på skyddat nummer förr, mitt ex trakasserade mig och ringde x-antal gånger i timmen. Min chef ringer dessutom skyddat nummer, så därför var jag tvungen att svara. Men till slut bytte jag helt enkelt nummer och valde att ta bort numret från alla ställen där man kan få tag på mitt nummer, så nu kan jag svara skyddat igen.

• Althea

Jag svarar alltid på dolt nummer då det kan vara jobbet eller bvc eller någon annan. Är det en telefonförsäljare så säger jag bara "nej tack" och lägger på. Däremot svarar jag inte om någon ringer från ett riktnummer långt ifrån där jag bor då det troligtvis är telefonförsäljare. 

• Anonym (svarar inte)

Jag har telefonsvarare så polis, sjukhus osv... som ringer med dolt nummer och behöver få tag i mig kan lämna ett meddelande där så ringer jag upp!
    Lämnar man inte meddelande så antar jag att det var en säljare eller ej viktigt samtal helt enkelt!

• Anonym (?)

Det är olika, ibland svarar jag, ibland inte..
    Behöver inte vara någon "psykvarning" för det, varför har TS så många frågetecken, är det också "psykvarning" ?

• moaom

Ts Vad har ditt yrke, att du är mamma och att du "är en aktiv kvinna helt enkelt", att göra med din frågeställning? Och om du är socionom så kanske du i ditt yrke har stött på klienter som inte svarar på dolt nummer p g a hot eller liknande? Tycker du då att de personerna är psykiskt störda?

• SuperDanil

Av samma anledning som gör att jag inte öppnar dörren för främmande.

Jag vill välja vilka jag pratar med/släpper in i mitt hem.

Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"