• puss

skulle du tillåta detta?

din 4åring vill gå en promenad ute, på 1 km mitt i vintern utan ytterkläder. alltså bara vanlig innetröja och innebyxor.

up yours
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:32
    temperatuern är minus tio grader celcius.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:59
    förklaringen till denna omröstning är att jag undrar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 07:03
    det handlar om att gå en km utan ytterkläder. inte gå fem minuter, konstatera att det är kallt och ta på jacka. gå hela vägen en km utan ytterkläder är det som gäller.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 11:21
    eftersom folk har frågat: mössa och vantar räknas som ytterkläder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du tillåta detta?
  • E81

Är det en kuggfråga eller varför 22 personer svarat att de skulle tillåta det? Jag förstår inte riktigt....

*Anton* 19/6-06
  • puss
    E81 skrev 2010-12-18 18:48:45 följande:
    Är det en kuggfråga eller varför 22 personer svarat att de skulle tillåta det? Jag förstår inte riktigt....
    nej, visst undrar man.
    up yours
  • Selfish Geene
    puss skrev 2010-12-18 18:46:03 följande:
    släpper du ut dem i innekläder om det är vinstilla? eller vad spelar det för roll?
    det är klart att det spelar roll.
    Om vädret är skadligt för barnet skulle jag inte låta henne gå ut, men om det inte är skadligt (tex 1 km promenad i -10 när det är vindstilla) får barnet bestämma själv 
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 18:46:42 följande:
    fortsätt gärna rösta tack.
    Respect till att barnet kallas "det" i röstningsalternativen Skål
  • seejtaan

du svarar inte på mitt förra inlägg men vi kör ett till.

innekläder för DIG är "innetröja och innebyxor.". för andra är det MYCKET mer kläder.

för mig kan jag gå i långkalsonger, jeans underställ och tjocktröja fram tills jag sova. tar på mig en extra tröja om det är riktigt kallt ute.

• puss
    Mrs Statham skrev 2010-12-18 18:50:51 följande:
    "den", men ok. jag är inte könsfixerad. den, ungen.
    up yours
  • Selfish Geene
    Mrs Statham skrev 2010-12-18 18:50:51 följande:
    jag tycker att ordvalet väl illustrerar trådstartarens syn på barnet som tänkande varelse
  • Mei

Haha. Jag tycker att barn kan få prova att gå ut i kylan, men jag skulle inte gå på en promenad på det sättet. Vinterjacka eller overall. Det kostar jag på mig att bestämma. Men jag skulle vilja förstå varför barnet vill gå utan. Jag känner ju mina barn så jag kan bedömma om det är en lek, en fix idé eller något annat. Och även om de ofta är envisa som tokar så brukar det gå att kompromissa på något sätt.

• puss
    seejtaan skrev 2010-12-18 18:51:38 följande:
    du svarar inte på mitt förra inlägg men vi kör ett till.

innekläder för DIG är "innetröja och innebyxor.". för andra är det MYCKET mer kläder.

för mig kan jag gå i långkalsonger, jeans underställ och tjocktröja fram tills jag sova. tar på mig en extra tröja om det är riktigt kallt ute.
    innekläder, jaha, jag kunde inte ana att det ordet var så svårtolkat. jag överlåter till var och en att tolka efter förnuft. lycka till.
    up yours
  • Daeminimon
    E81 skrev 2010-12-18 18:48:45 följande:
    Se tråden "Gå 1 km utan vinterkläder till förskolan". TS accepterade inte att det finns olika omständigheter, så startade den här omröstningen utan vidare förklaring.
Svar på tråden skulle du tillåta detta?