• puss

skulle du tillåta detta?

din 4åring vill gå en promenad ute, på 1 km mitt i vintern utan ytterkläder. alltså bara vanlig innetröja och innebyxor.

up yours
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:32
    temperatuern är minus tio grader celcius.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:59
    förklaringen till denna omröstning är att jag undrar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 07:03
    det handlar om att gå en km utan ytterkläder. inte gå fem minuter, konstatera att det är kallt och ta på jacka. gå hela vägen en km utan ytterkläder är det som gäller.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 11:21
    eftersom folk har frågat: mössa och vantar räknas som ytterkläder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du tillåta detta?
  • E81
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 18:49:54 följande:
    det är klart att det spelar roll.
    Om vädret är skadligt för barnet skulle jag inte låta henne gå ut, men om det inte är skadligt (tex 1 km promenad i -10 när det är vindstilla) får barnet bestämma själv 
    Varför? *ärligt nyfiken* Varför skulle du låta ditt barn göra det? Det skapas väl andra tilffällen där ditt barn kan få utöva sin självbestämmanderätt? Fast det handlar kanske egentligen mer om huruvida man tror att det är skadligt eller ej för ett barn att gå ut i 10 minugrader i strumpor och innekläder än om att låta sina barn ta egna beslut vid vrje given situation?
    *Anton* 19/6-06
  • puss
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 18:52:37 följande:
    jag tycker att ordvalet väl illustrerar trådstartarens syn på barnet som tänkande varelse
    anser du att det är fel på nåt vis att kalla en unge "den"?
    det hör inte hit, dock. och det har definitivt inget med förmåga eller oförmåga att göra.
    beklagligt att du är så dömande.
    up yours
  • seejtaan
    puss skrev 2010-12-18 18:53:53 följande:
    innekläder, jaha, jag kunde inte ana att det ordet var så svårtolkat. jag överlåter till var och en att tolka efter förnuft. lycka till.
    eftersom det inte är samma för alla så ÄR det svårtolkat.
  • puss
    Daeminimon skrev 2010-12-18 18:54:05 följande:
    Se tråden "Gå 1 km utan vinterkläder till förskolan". TS accepterade inte att det finns olika omständigheter, så startade den här omröstningen utan vidare förklaring.
    måste man förklara sin omröstningar? det visste jag inte.
    up yours
  • puss
    seejtaan skrev 2010-12-18 18:57:41 följande:
    eftersom det inte är samma för alla så ÄR det svårtolkat.
    som sagt, jag överlåter tolkningen till var och en.
    vad är "innekläder" för dig? utgå från det.
    up yours
  • puss
    Daeminimon skrev 2010-12-18 18:54:05 följande:
    Se tråden "Gå 1 km utan vinterkläder till förskolan". TS accepterade inte att det finns olika omständigheter, så startade den här omröstningen utan vidare förklaring.
    nu har jag förklarat.
    up yours
  • Daeminimon
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 18:52:37 följande:
    jag tycker att ordvalet väl illustrerar trådstartarens syn på barnet som tänkande varelse
  • puss
    Daeminimon skrev 2010-12-18 18:59:45 följande:
    anser du att man inte kan tänka om man kallas"den"?
    up yours
  • seejtaan
    puss skrev 2010-12-18 18:58:43 följande:
    som sagt, jag överlåter tolkningen till var och en.
    vad är "innekläder" för dig? utgå från det.
    beror på hur kallt jag har det i huset. har jag inte orkat elda på kvällen så är det långfillingar och tjocktröja som gäller, har jag eldat så är det fillingar och t-shirt.

I min första lägenhet hade så jävla kalla golv så det gick inte att gå utan strumpor och raggsockor medan i en annan kunde jag gå barfota.
  • puss
    seejtaan skrev 2010-12-18 19:01:43 följande:
    beror på hur kallt jag har det i huset. har jag inte orkat elda på kvällen så är det långfillingar och tjocktröja som gäller, har jag eldat så är det fillingar och t-shirt.

I min första lägenhet hade så jävla kalla golv så det gick inte att gå utan strumpor och raggsockor medan i en annan kunde jag gå barfota.
    intressant. som sagt, vad du ser som innekläder är upp till dig att bedöma.
    up yours
Svar på tråden skulle du tillåta detta?