• puss

skulle du tillåta detta?

din 4åring vill gå en promenad ute, på 1 km mitt i vintern utan ytterkläder. alltså bara vanlig innetröja och innebyxor.

up yours
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:32
    temperatuern är minus tio grader celcius.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 18:59
    förklaringen till denna omröstning är att jag undrar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 07:03
    det handlar om att gå en km utan ytterkläder. inte gå fem minuter, konstatera att det är kallt och ta på jacka. gå hela vägen en km utan ytterkläder är det som gäller.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-21 11:21
    eftersom folk har frågat: mössa och vantar räknas som ytterkläder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden skulle du tillåta detta?
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 19:12:15 följande:
    någon ogillade att jag kallade barnet "det" vilket jag inte gjorde, samtidigt som "den" var ok som benämning, så vissa tycker tydligen att det är skillnad.
    Båda är artiklar som beskriver ett substantiv i bestämd form, så åtminstone jag ser ingen skillnad på dem.
    Uppenbarligen ser jag ingen skillnad på dem bokstavligt talat också...
  • Daeminimon
    Surfare skrev 2010-12-18 19:13:05 följande:
    För mig är det ännu mindre komplicerat.  Barnet har stark vilja, jag väljer att inte ta just det fajten för jag vet att han kommer sätta på sig jackan när han blir kall. Hellre jacklös än en dyngsur daggmask som krälar på marken.
  • puss
    Daeminimon skrev 2010-12-18 19:13:46 följande:
    Japp det gör jag. Hade fortfarande ingenting med nånting att göra.
    men jag kallade inte barnet "det".
    up yours
  • Miss Cee

Etiska frågor blir meningslösa att diskutera när inte frågan är realistisk.

Om det handlar om en prommenad som inte är nödvändig, så nej då skulle jag inte släppa iväg ett litet barn utan kläder. Men i verkligheten så tar man ju alltid med ytterkläderna i ett sådant läge, så situationen ovan uppstår inte.

ANtar att det syftar tillbaka till en tråd där det handlade om en prommenad till dagis (dvs man kan inte välja att stanna hemma) och då kan man givetvis ta ytterkläderna under armen. Och då är det heller inga problem att låta ungen frysa lite först.

• Reglementet

Öh? Nej, faktiskt inte.

*Kommersiellt budskap*
  • Daeminimon
    puss skrev 2010-12-18 19:13:56 följande:
    du ogillade att jag kallade barnet "det". jag klargjorde att jag inte gjorde det.
    om det inte spelat nån roll hade du inga klagat från början.
    men det gläder mig att du inser att du mistog dig.

hur är det nu med sakfrågan?
    Jag klagade inte, om du tittar tillbaka ser du att jag bara "gillade" en kommentar någon annan gjorde, för att den var rolig. För att klargöra dock: Jag tycker den är bättre än det, men skulle jag välja skulle jag säga "han/hon" eller "barnet". Men fortsätt gärna att hoppa på mig för saker andra säger, det är bara roligt att läsa.

Den enda anledningen att jag svarar är att jag misstänker att du är en sån person som tjafsar och tjatar tills folk hellre doppar huvudet i kokande olja än lyssnar på dig, och sen tror att du har "vunnit"...
  • Daeminimon
    Miss Cee skrev 2010-12-18 19:15:33 följande:
    Etiska frågor blir meningslösa att diskutera när inte frågan är realistisk.

Om det handlar om en prommenad som inte är nödvändig, så nej då skulle jag inte släppa iväg ett litet barn utan kläder. Men i verkligheten så tar man ju alltid med ytterkläderna i ett sådant läge, så situationen ovan uppstår inte.

ANtar att det syftar tillbaka till en tråd där det handlade om en prommenad till dagis (dvs man kan inte välja att stanna hemma) och då kan man givetvis ta ytterkläderna under armen. Och då är det heller inga problem att låta ungen frysa lite först.
  • Mrs Statham
    Daeminimon skrev 2010-12-18 19:21:44 följande:
    Den enda anledningen att jag svarar är att jag misstänker att du är en sån person som tjafsar och tjatar tills folk hellre doppar huvudet i kokande olja än lyssnar på dig, och sen tror att du har "vunnit"...
    *skrattar så jag gråter*
  • Plutteli

Ja det hade hon fått, men jag hade tagit med mig kläder för mig unge är vettig nog att inse att hon fryser och vilja ta på sig kläder igen, och OM hon inte hade velat det under de drygt 15 minuter det rör sig om hade hon knappast dött av det.

• Daeminimon
    Plutteli skrev 2010-12-18 19:41:04 följande:
    Ja det hade hon fått, men jag hade tagit med mig kläder för mig unge är vettig nog att inse att hon fryser och vilja ta på sig kläder igen, och OM hon inte hade velat det under de drygt 15 minuter det rör sig om hade hon knappast dött av det.
Svar på tråden skulle du tillåta detta?