• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • Iduns

jag använder ALLTID postens egna förbetalda kuvert OM inte det är någon liten grej alt. om inte köparen kontaktat mig innan h*n vunnit och bett om att få grejerna levererade i en påse tex...

Men jag gillar inte heller folk som ska ha 60 kr!!!!! för ett iphone skal???? det är galet.. om dom ska ha det får dom skriva vad som ingår i detta.. tex försäkring, fast jag är så snål så jag vägrar buda på sånna^^

• Victoria86
    Stealth skrev 2010-12-18 22:51:42 följande:
    Ja, och om du läser ordentligt och bara bjuder på de auktioner som passar dig så uppstår det fenomenet.
    Jag trodde i min enfald att folk ville betala en rimlig frakt för sin vara när de handlar på tradera. Men det kanske finns de som vill betala överpris för frakt, det är ju bra för de som tar ut det i så fall.