• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • 2babiesmom

Jag säger bara en sak: BUD INTE om du inte accepterar fraktkostnaden. Så enkelt är det!!!

Man är ju dum i huvudet om man sitter och budar på nåt där man tycker frakten är för hög. Vem gör så? Jo många! O så ska de maila sen och diskutera fraktkostnaden sen! Trött på såna.

• Förälskad

Man betalar en avgift till tradera, en sk. auktionsavgift. Om man vill slippa det så kan man istället höja fraktsumman och ha ett lågt utrop. Det är därför man sätter en hög fraktsumma.

Ibland kan man få någonting för 1 kr, frakten är lite högre, men den totala summan för det man budat fram är helt klart värt det. Förstår ni?

• frökenelisabeth
    Fuckyou skrev 2010-12-19 21:51:52 följande:
    Ja men det är fortfarande skillnad på frakt och porto, frakten är kostnaden från dörr till dörr, porto är kostnaden för frimärken.