• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • hmcc
    Koppkaka skrev 2010-12-19 17:24:52 följande:
    Fast samtidigt så är det väl också SÄLJARENS problem om det kostar att ta sig till/från stället där man skickar ifrån. Att ta med bensinkostnad osv i fraktpriset är oerhört snålt, skit då i att sälja på tradera isåfall om du inte kan skänka dom pengarna. Det man köper på Tradera är man oftast inte i något störtbehov av, så hade säljaren berättat för mig att han/hon tog betalt för bensinen i frakten så hade jag blivit riktigt irriterad. Det känns väldigt småsint och snålt.
    Snålt är väl isf när man inte kan åka och hämta det man köpt?

Ja jag vet att det förmodligen skulle kosta en förmögenhet men resonemanget är detsamma.

Jag har många gånger fått köra i ett enda ärende, att posta något som något vunnit då jag alltid vill få iväg det samma dag.