• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • First time

Själv lider jag av att jag ibland tagit ut för lite frakt pga att man inte tänkt på att det varit skrymmande men då har jag "bjudit" på det. 

Sen säger jag som många andra i den här tråden, är frakten för hög för din smak så buda inte. Har man sålt några gånger på Tradera så lär man sig på ett ungefär hur mycket frakten ligger på för tex ett linne, en tröja eller så

• Snowprincess
    Victoria86 skrev 2010-12-18 21:44:08 följande:
    Ja folk får väl prissätta hur de vill, men de ska ge fan i att lura mig på pengar. Isf får de lägga så mycket som det är angett att frakten ska vara. De kan inte skriva 24 kr i frakt och sen bara ha frimärken för 12 kr. Det är inte mitt problem att de inte bor nära en brevlåda.

Jag skiter fullständigt i vad man gör på ebay, nu snackar jag om tradera.