• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • Victoria86
    SoStylish skrev 2010-12-19 10:58:00 följande:
    Ja, för folk som bor på landet åker väl aaaldrig in till centrum annars om det inte är för att posta paket? Skriv då hellre i auktionen att frakten kanske tar några dagar extra på grund av att det är en bit till närmsta brevlåda!
  • seejtaan
    SoStylish skrev 2010-12-19 10:58:00 följande:
    Ja, för folk som bor på landet åker väl aaaldrig in till centrum annars om det inte är för att posta paket? Skriv då hellre i auktionen att frakten kanske tar några dagar extra på grund av att det är en bit till närmsta brevlåda!
    är man i snabbt behov av pengar (vilket en del människor är) så vill man få iväg vara gärna samma dag som auktionen slutat.

varför bryr sig folk öht? låt bli att buda om du är för snål för att betala den faktiska fraktkostnaden.
  • SoStylish