• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • dacca

Jag sålde en skiva på tradera förut och hade 24:- i fraktavgift (den vägde över 100 gram) och frankerade också för 24:-. På mitt omdöme skrev sen köparen att jag använt orimligt hög frakt. DET tyckte jag var irriterande!
    För det första visste köparen redan innan vad frakten låg på, och så var den också frankerad med 4 frimärken...

• Embla

Jag tycker att det är okej att ta ut några kronor extra i frakt, speciellt om säljaren använder tex fodrade kuvert, men inte dubbelt eller tredubbelt (eller mer som vissa faktiskt gör). Jag låter bli att buda på sådana auktioner, helt enkelt.

Jag köpte papper av en säljare en gång som tog ut typ 10kr extra i frakt, och hon skickade i tidningspapper och plastpåse. Papprena var fuktiga när de kom fram. Sådana säljare får aldrig full pott av mig på omdömet.