• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • seejtaan
    Victoria86 skrev 2010-12-18 21:56:57 följande:
    Det är att lura någon om man tar ut ett fraktkostnad som är större än vad som anges. När jag budar kanske jag inte är medveten om att fraktkostnaden är för hög, har hänt ett antal gånger.

Fast nu pratar vi fortfarande om tradera, inte ebay. Släpp det.
    det står väl frakten kostar, lässvårigheter någon? ge fan i att buda om du tycker det är för dyrt.
    helt och hållet mitt val om jag vill skicka i en påse med en lapp på eller om jag vill skicka i en kartong med massa utfyllnad.
  • Stealth
    Victoria86 skrev 2010-12-18 22:12:07 följande:
    Ja och i den andra tråden sa ngn att reglerna är att man inte få ta höga fraktrpiser, då är det väl onödigt att ta upp ebay där de tydligen bryter mot reglerna? Eller?