• Victoria86

Fraktfuskare på Tradera!

Ett otroligt irriterande moment med dessa fraktfuskare! Det innebär alltså folk som har tar ut en alldeles orimligt hög frakt för det de säljer. Jag kollade runt efter ett headset till min telefon, fanns massa annonser men de som gick ut snabbast låg det en frakt på 24 kr. Hur packar man ett headset om frakten blir 24 kr?! Tillslut hittade jag ett med frakt på 12 kr. Det var alldeles lagom. Samma sak med ett par tjusiga örhängen, 50 kr i frakt?! Wtf? Jag brukar alltid maila säljaren och fråga hur det kommer sig att frakten är så hög, men får sällan svar. De gånger jag också köper något med hög frakt brukar jag kolla att frakten på kuvertet stämmer med den angedda frakten.
    Kalla mig snål, men jag är student som har dåligt med pengar och tycker rätt ska vara rätt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-18 21:30
    Dessutom förstår jag inte varför personer använder sig av postens färdiga paket, de är svindyra och helt onödiga när man själv kan slå in paketet i en plastpåse och sätta en lapp med adress på!

• Svar på tråden Fraktfuskare på Tradera!
  • Joddan

Ni som kan fraktpriser. Vad tror ni ett par barnskor (stl26) vinterskor går på i frakt. Säljaren säger 48:- till mig, stämmer det tro?

• Kurbits
    Joddan skrev 2010-12-20 19:34:26 följande:
    Ni som kan fraktpriser. Vad tror ni ett par barnskor (stl26) vinterskor går på i frakt. Säljaren säger 48:- till mig, stämmer det tro?
    Ja det stämmer! De senaste barnskorna jag sålt/skickat har kostat 60 spänn att skicka. Av de pengarna tjänar jag inte en krona.
    Bli inte orolig om allting känns bra, det går snart över!
  • SoStylish
    Rent spontant skulle jag gissa på lite mer eftersom det kommer bli skrymmande också. Räkna med 60 eller 72 iallafall!
  • SoStylish
    SoStylish skrev 2010-12-20 19:39:34 följande:
    Rent spontant skulle jag gissa på lite mer eftersom det kommer bli skrymmande också. Räkna med 60 eller 72 iallafall!