• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • MuM2girls

I dag gick man in i v8:) 7+0 idag!! 5 veckor kvar till 12+0 dit vill jag att tiden ska snabba sig till!!
    Är helt slut nu har jobbat hela helgen och det var riktigt jobbigt, har ett väldigt fysiskt jobb som Krav stall skötare till Värphönor. Och det blir många tunga lyft, mycket soppning m.m Vet garanterat att jag måste söka havandeskapspenning framöver.
    Mitt illamående håller isig inte så allvaligt, har mest bara fått avsmak på mat:( Töttheten sitter i, och brösten känns ömma och sticker då och då!!

Vi kommer inte ta reda på könet på denna lilla fröt, om vi ser själva det är en annan sak men vi kommer inte fråga!!!

• NornaB
    MuM2girls skrev 2011-01-16 17:08:29 följande:
    I dag gick man in i v8:) 7+0 idag!! 5 veckor kvar till 12+0 dit vill jag att tiden ska snabba sig till!!
    Är helt slut nu har jobbat hela helgen och det var riktigt jobbigt, har ett väldigt fysiskt jobb som Krav stall skötare till Värphönor. Och det blir många tunga lyft, mycket soppning m.m Vet garanterat att jag måste söka havandeskapspenning framöver.
    Mitt illamående håller isig inte så allvaligt, har mest bara fått avsmak på mat:( Töttheten sitter i, och brösten känns ömma och sticker då och då!!

Vi kommer inte ta reda på könet på denna lilla fröt, om vi ser själva det är en annan sak men vi kommer inte fråga!!!
    Jag jobbar också inom lantbruk fast med kor & grisar Vet hur trött man är efter en dag på jobbet! Blir havadeskapspenning för mig med. Tror jag tar ut semester innan så kan jag va hemma från böjran av juni! Sommarlov med de stora barnen! Kan ju inte bli bättre!
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • miqaw

Hmm... Mitt inlägg verkar inte ha kommit med... Men, vårt arbetsnamn här är Pyrett med två T bara för att det är vår första... Cool

• MuM2girls
    NornaB skrev 2011-01-16 17:12:55 följande:
    Jag jobbar också inom lantbruk fast med kor & grisar Vet hur trött man är efter en dag på jobbet! Blir havadeskapspenning för mig med. Tror jag tar ut semester innan så kan jag va hemma från böjran av juni! Sommarlov med de stora barnen! Kan ju inte bli bättre!
    okie!! ja man är helt slut!!
    Ja tänkte faktiskt försöka jobba till två månader innan sedan få havande, om iag orkar så vill jag jobba till 1 månad innan! men det är så svårt att veta nu hur man kommer känna sig.
  • NornaB
    MuM2girls skrev 2011-01-16 17:21:39 följande:
    okie!! ja man är helt slut!!
    Ja tänkte faktiskt försöka jobba till två månader innan sedan få havande, om iag orkar så vill jag jobba till 1 månad innan! men det är så svårt att veta nu hur man kommer känna sig.
    Ja,  jag har jobbat till ca 2 månader innan förlossning de andra gångerna men då har det bara vatt med grisar och det har funkat bra. Jag har haft foglossning men den blev nästan sämre när jag satt still för mycket. Nu jobbar jag en del med kor också och inte bara grisar. Kossorna mjölkar vi både i mjölkgrop och uppbundna och dom uppbundna kommer det nog att bli problem med då man måste sitta på huk mellan 2 kor... Men jag får se hur det går Jag kommer nog bara att va 100% föräldraledig i 6 månader sen börja jobba deltid. Älskar mitt jobb  
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • sandqvist

Vi kommer garanterat ta reda på könet, känns roligare att ha ngt att se fram emot och få mer relation till krypet, sen blir det roligare att kunna planera lite inköp och så :)

• Emelie8409

Jag jobbar som förskollärare och jag hade tänkt jobba juli ut sen blir det sem! Om allt går vägen kommer jag inte tillbaka efter semestern... ;)

Törs inte kalla "den" för något alls än så länge.... kommer nog inte kunna göra det förrän jag vet om allt är ok eller inte...

• RonjaLi

Jobbar som barnskötare på förskola och kommer nog också jobba juli ut och sen ta semester. Ev tar jag några dagar föräldraledigt innan semestern och är hemma med sonen.

Vi kommer nog inte ta reda på könet den här gången.
    Vi gjorde det med sonen och det kändes jättebra då men den här gången vill vi prova på att bli överraskade

Vi har inget arbetsnamn på den lille. Kommer nog så småningom bara kalla den för bebisen.

• Flisan79
    Cornellia skrev 2011-01-16 15:56:03 följande:
    Vad har ni för arbetsnamn nu då?

På VULet så såg det ut precis som en Pacman, så det har blivit arbetsnamnet här hemma
    Kärt barn har många namn så: pyret, lillskruttet, bönan, fröet, ärtan, nya bebben osv
Svar på tråden BF september 2011