• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • plutteluddelutt

Hejsan!
    Jag kan nu hänga på här! Har starkt misstänkt att jag är gravid och idag tog jag testet.... "GRAVID". Är endast i vecka 5 så jag ligger ju lite "efter" er andra men om allt går som vi hoppas så kommer pyret kring 20 sep! 
    Nu gäller det bara att växla upp i bostadsletandet - vägrar att ta hem en bebis till denna lägenhet.
    Nu ska jag ta och läsa in mej på vad ni skrivit i tråden! 

• WildRose03

Har följt tråden sen start - kanske vågar slappna av och gå med nu :) Bf 02/09 fjärde barnet , har tre äldre barn i skolålder :)

• SannaM

Ännu en fråga till er: Hur mycket molvärk har ni? Jag har hela helgen haft sjukt mycket, idag hela dagen egentligen, både när jag står och sitter. Är det nåt att glädjas över månntro?

Och vad gäller jobb så jobbar jag som lärare i högstadiet. Har ett litet problem eftersom jag jut bytte jobb från fast till vick, och det tar slut i mitten av juni. Så jag kommer vara tvungen att anmäla mig som arbetssökande till arbetsförmedlingen för att inte förlora min föräldrapenning. Men, haha, tvivlar ju på att någon kommer att anställa mig som lärare när jag max kommer kunna jobba två veckor från skolstart

• miqaw
    SannaMac skrev 2011-01-16 18:45:58 följande:
    Ännu en fråga till er: Hur mycket molvärk har ni? Jag har hela helgen haft sjukt mycket, idag hela dagen egentligen, både när jag står och sitter. Är det nåt att glädjas över månntro?

Och vad gäller jobb så jobbar jag som lärare i högstadiet. Har ett litet problem eftersom jag jut bytte jobb från fast till vick, och det tar slut i mitten av juni. Så jag kommer vara tvungen att anmäla mig som arbetssökande till arbetsförmedlingen för att inte förlora min föräldrapenning. Men, haha, tvivlar ju på att någon kommer att anställa mig som lärare när jag max kommer kunna jobba två veckor från skolstart
    Har också haft molvärk hela helgen, och ja, vi ser det positivt!!! Skrattande
  • Flisan79

Har faktist inte mycket alls men vissa verkar känna av att det växer mer än andra. Kan inte minnas att jag haft det med de andra barnen heller. Kan däremot känna att det drar i ligamenten ibland.
    WildRose03 skrev 2011-01-16 18:31:21 följande:
    Har följt tråden sen start - kanske vågar slappna av och gå med nu :) Bf 02/09 fjärde barnet , har tre äldre barn i skolålder :)
    Välkommen och grattis till barn nr4
    plutteluddelutt skrev 2011-01-16 18:25:04 följande:
    Hejsan!
    Jag kan nu hänga på här! Har starkt misstänkt att jag är gravid och idag tog jag testet.... "GRAVID". Är endast i vecka 5 så jag ligger ju lite "efter" er andra men om allt går som vi hoppas så kommer pyret kring 20 sep! 
    Nu gäller det bara att växla upp i bostadsletandet - vägrar att ta hem en bebis till denna lägenhet.
    Nu ska jag ta och läsa in mej på vad ni skrivit i tråden! 
    Välkommen du med

Vi måste också byta lägenhet så har annons nu på båda lägenhetsbyte och Björns bytare
  • Knitting Angel

Har också molvärk men bara till och från. Kommer när jag inte sitter stilla och tar det lugnt utan är uppe och studsar Oskyldig. Får se till att jag tar det lugnt. Själv är jag student och vet inte hur jag ska göra med sommarjobb. Kommer få lägsta ersättningen oavsett så jag får se hur jag gör.
  • SannaM

Vad skönt att höra hörni! Värken är liksom sig lik oftast, fast ibland känns den aningen annorlunda och då blir jag genast lite rädd. Väldigt lik mensvärk och känslan "nu kommer den!!" hela tiden. Men vecka 7 ska ju vara växarveckan nr 1 så det kanske är därför.

• miqaw
    SannaMac skrev 2011-01-16 19:11:50 följande:
    Vad skönt att höra hörni! Värken är liksom sig lik oftast, fast ibland känns den aningen annorlunda och då blir jag genast lite rädd. Väldigt lik mensvärk och känslan "nu kommer den!!" hela tiden. Men vecka 7 ska ju vara växarveckan nr 1 så det kanske är därför.
    Gick in i v 7 idag så ja, det blir nog värre hoppas vi på Flört
  • NornaB

Har ingen molvärk alls! En förbannad huvudvärk dock!

Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Två Barns Mamma

Usch detta med jobb, går utbling inom restaurange och stohushåll men jag tog steget att sluta redan nu trotts att jag snart bara går in i veckan 8.. men jag får ont som fanken när jag e där både i magen och i ryggen.. kommer gå över till att läsa vanliga ämnen i stället, dock har jag fått jobb inom mindre köks arbete.. vilket kan vara positivt till föräldra peningen.

Jag vågar inte gå klart utbilningen inom storhushåll eftersom jag redan nu får ont.. när jag väntade andra barnen fick jag åka i veckan 31 med för tidiga värka och livmodetapp på vara 14 mm och blev inlagd,  det slutade dock bra endå och Tuva kom 39+2.

men jag kanske överdriver med att sluta denna utblingen.. men jag får väkligen häftiga kramper i magen. och Min lärare kommer endå inte vilja ha mig kvar nu när jag e gravid.. =(

Svar på tråden BF september 2011