• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Thegran
    Molly skrev 2011-09-29 06:52:41 följande:
    Hur många dagar har du gått över nu? Bf+7 för mig....
    bara på BF+2...så inte alls länge än...
  • Thegran
    emizz skrev 2011-09-29 06:55:51 följande:
    Grattis alla som har fått sin bebbe!!!

En till här som väntar :( +4 idag och känner massa malande mensvärk och tryck neråt men inte mer tyvärr och det börjar kännas hopplöst. Som tur är sover jag bra på nätterna men jag har varit extra trött denna veckan så när gossen varit på dagis har jag i princip bara sovit hela förmiddagen :S
    Jag sover också när dottern är på dagis :S eller iaf ligger i soffan och slappkollar på tv. Tv 4 fakta visar förlossningsprogram och adoptionsprogram på fm, det fördriver tiden rätt bra :)

Hon går bara 3 dagar i veckan, så gäller att passa på att slappa... eller nåt :) Idag ska jag åka till kondiset och köpa en STOR räkmacka efter att jag lämnat henne och tröstäta.
  • Dior
    Thegran skrev 2011-09-29 06:35:53 följande:
    Ingen bebis i natt heller, däremot har jag haft molvärk hela natten och tycker den känns mer och mer.
    men det är antagligen inget annat än förberedelser...

fan vad svårt det är att sova när man ligger vaken och bara känner efter och väntar på tecken på att det ska sätta igång...

Det kan jag hålla med om att det stör nattsömnen när man ligger och känner efter. Jag har inte kännt något inatt men lite när jag gick upp för halvtimme sen. Och blödningen efter min hinnsvepning i tisdags är som bortblåst :( Jag funderar på att ringa in till Fl och fråga om jag inte kan få komma in för en kontroll så jag vet hur läget är, jag är på +4 idag och jag vill verkligen inte mer nu, mest är jag rädd för att jag ska gå över länge denna gången också Rynkar på näsan åhh jag vill inte mer nu, känner att jag blir bara mer deppig för varje dag som jag går över tiden.
  • Mamma0911
    Leilaz skrev 2011-09-28 21:17:36 följande:

Äntligen! 26 september kl. 13.48 kom våran Leo Hjärta 3650 gram och 50 cm.

På BF+14 bestämde han sig för att komma ut! Värkarna satte igång spontant kl. 02.00, 5 min emellan och åkte in...typiskt nog avtog värkarna så fort vi kom in men eftersom jag hade tid för igångsättning 27:e så bestämdes det att vi skulle vara kvar och se om det kom igång igen.
    Oregelbundna värkar fram till ca 9.00 när det blev var 5:e minut igen men när det inte hänt så mycket kl. 10 så tog de hål på hinnorna för att skynda på det. Hände inte så mycket trots det så det blev värkstimulerande dropp för att skynda på ytterligare. På grund av dessa två saker räknas det som en igångsättning även fast värkarna satte igång spontant...men vad gör det nu har vi våran 3:e pojk och han var värd all väntan Glad

Grattis Norna till eran pojke och grattis alla andra som fått sina bebisar!

Hoppas du snusar bebis nu Zargenta och lycka till alla andra som väntar på bebis Glad
    {#emotions_dlg.flower}Grattis till bebis {#emotions_dlg.flower}
  • Dior
    Mamma0911 skrev 2011-09-29 08:35:09 följande:
    7 dagar över nu å ingen bebbe ännu Rynkar på näsan

Jag lider med dig, idag är jag på +4 och jag är helknäpp på detta.
  • Mamma0911
    Dior skrev 2011-09-29 08:40:05 följande:
    Jag lider med dig, idag är jag på +4 och jag är helknäpp på detta.
    Visst är det drygt, tyckte det va jobbigt att vänta 5 dagar med dottern. Men nu när man är 7 dagar över så känns 5 som inget.
    Men det är bara att gilla läget å se när han vill komma, funderar på att skicka in en karta & kompass till han så han hittar ut Tungan ute 

För nu vill mamma kunna sova, sov jätte dåligt i natt. Man vill bara Gråter & Skrikandes åt allt just nu Rynkar på näsan
  • Dior
    Mamma0911 skrev 2011-09-29 08:43:08 följande:
    Visst är det drygt, tyckte det va jobbigt att vänta 5 dagar med dottern. Men nu när man är 7 dagar över så känns 5 som inget.
    Men det är bara att gilla läget å se när han vill komma, funderar på att skicka in en karta & kompass till han så han hittar ut Tungan ute 

För nu vill mamma kunna sova, sov jätte dåligt i natt. Man vill bara Gråter & Skrikandes åt allt just nu Rynkar på näsan

Jag är precis likadan, med sonen gick jag över med 16 dagar och jag fick själv ringa in till förlossningen och säga ifrån. Vill inte vara med om det en gång till.
    Inatt har jag inte kännt något men har liiite mensont just nu, men det lär väl inte bli mer av det Rynkar på näsan 
  • Mamma0911
    Dior skrev 2011-09-29 08:50:14 följande:
    Jag är precis likadan, med sonen gick jag över med 16 dagar och jag fick själv ringa in till förlossningen och säga ifrån. Vill inte vara med om det en gång till.
    Inatt har jag inte kännt något men har liiite mensont just nu, men det lär väl inte bli mer av det Rynkar på näsan 
    Håller tummen att du slipp gå så länge, att din lille kommer snart.
    Få hoppas vi båda snart ska få våra små 
  • Dior

Pratade nyss med världens surtant på förlossningen i Helsingborg. Jag fick inte ens komma in för en kontroll för att veta om jag är öppen mer än ett finger (som min bmsa att jag var) och att jag måste gå genom min Bm för att få komma in Skrikandes Förklarade för henne att jag har haft sammandragningar från och till sen v25 och nu är det bara mer och mer och jag sover knappt om nätterna + att jag har en 4 åring som jag ska orkad med att ta hand om på dagarna...jag går mer eller mindre som en zombie här hemma när jag inte får sova tillräckligt...jag blir så arg och vill bara Gråter