• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Pendolino

Går in i v42 idag, BF+8.
    Kom uuuuuut, bebis! Det är många som väntar på dig! Hjärta

• denovana

Jag skulle ansluta mig för några veckor sedan men det var så aktivt här då att man knappt hann med ^^. Hann inte ta igen allt som skrivits. Nu har det tunnats ut betydligt, nu när det är i slutet av månaden och de flesta verkar ha fått knoddar.. Själv är jag bara BF +2 idag men urless! 

Hur ska man fördriva sin tid liksom?? Jag blir helt knäpp av att tänka på att gå över tiden mer än två veckor, det är som att jag inte kan "acceptera" det! Och jag bor i Gbg, så här är det ju lite längre innan man blir igångsatt än på vissa andra ställen (fast jag förstått att det är fler städer/län än här där man snällt får vänta tre veckor..).

Tänkte, nu när det är lite glesare kanske man kan våga ställa en liten fråga till er som nu föder andra barnet! Hur fungerar det med namn via skatteverket? Måste man själv anmäla att man fått barn eller kommer det namnlapp hemskickat? Jag och min sambo ska flytta till Norge efter födseln och då måste vi ju först ha registrerat namn och därefter få ett pass till knyttet.. Hur långt tid tar det med namn? (om det är någon som vet :)

Stort grattis till alla er som fått bebis (avis!) och ni som gått över är riktiga kämpar! Kram på er! 

• Mamma0911
    Dior skrev 2011-09-29 10:17:36 följande:
    Pratade nyss med världens surtant på förlossningen i Helsingborg. Jag fick inte ens komma in för en kontroll för att veta om jag är öppen mer än ett finger (som min bmsa att jag var) och att jag måste gå genom min Bm för att få komma in Skrikandes Förklarade för henne att jag har haft sammandragningar från och till sen v25 och nu är det bara mer och mer och jag sover knappt om nätterna + att jag har en 4 åring som jag ska orkad med att ta hand om på dagarna...jag går mer eller mindre som en zombie här hemma när jag inte får sova tillräckligt...jag blir så arg och vill bara Gråter
    Jag är glad att jag kan ha gumman på dagis 3 dagar i veckan frpn 8-16. Då kan man hinna vila upp sig lite. Men som sagt sömn på natten är inget man får mycke av gäsp
  • denovana
    Dior skrev 2011-09-29 10:17:36 följande:
    Pratade nyss med världens surtant på förlossningen i Helsingborg. Jag fick inte ens komma in för en kontroll för att veta om jag är öppen mer än ett finger (som min bmsa att jag var) och att jag måste gå genom min Bm för att få komma in Skrikandes Förklarade för henne att jag har haft sammandragningar från och till sen v25 och nu är det bara mer och mer och jag sover knappt om nätterna + att jag har en 4 åring som jag ska orkad med att ta hand om på dagarna...jag går mer eller mindre som en zombie här hemma när jag inte får sova tillräckligt...jag blir så arg och vill bara Gråter
    Jag var hos BM igår och var ganska känslosam för att jag inte vill gå över jättemycket över tiden.. Hon sa att hon skulle ringa FL och fixa en tid åt mig, så jag fick en tid på tisdag för att kolla läget (på min BM-mottagning kollar det inget som helst därnere, inga hinnsvepningar, inga kontroller, ingenting). Om du ringer din BM idag och säger hur jobbigt du har det kanske hon kan ringa FL och fixa en tid åt dig lite snabbare? Det verkar ju jättejobbigt när du dessutom har ett barn du måste ta hand om! 

Tråkigt med ett trist bemötande på FL, det är verkligen ett lotteri vem man pratar med och vilket bemötande man får. Hoppas du får komma in och kolla snart!  
  • Thegran
    Mamma0911 skrev 2011-09-29 11:25:51 följande:
    Jag är glad att jag kan ha gumman på dagis 3 dagar i veckan frpn 8-16. Då kan man hinna vila upp sig lite. Men som sagt sömn på natten är inget man får mycke av gäsp
    Min dotter går också 3 dagar i veckan, men 9-14, ibland 15.
    Jätteskönt...Vilar en hel del, och har dessutom gjort klart allt skolarbete för närmsta månaden.
  • Thegran
    denovana skrev 2011-09-29 10:58:15 följande:
    Jag skulle ansluta mig för några veckor sedan men det var så aktivt här då att man knappt hann med ^^. Hann inte ta igen allt som skrivits. Nu har det tunnats ut betydligt, nu när det är i slutet av månaden och de flesta verkar ha fått knoddar.. Själv är jag bara BF +2 idag men urless! 

Hur ska man fördriva sin tid liksom?? Jag blir helt knäpp av att tänka på att gå över tiden mer än två veckor, det är som att jag inte kan "acceptera" det! Och jag bor i Gbg, så här är det ju lite längre innan man blir igångsatt än på vissa andra ställen (fast jag förstått att det är fler städer/län än här där man snällt får vänta tre veckor..).

Tänkte, nu när det är lite glesare kanske man kan våga ställa en liten fråga till er som nu föder andra barnet! Hur fungerar det med namn via skatteverket? Måste man själv anmäla att man fått barn eller kommer det namnlapp hemskickat? Jag och min sambo ska flytta till Norge efter födseln och då måste vi ju först ha registrerat namn och därefter få ett pass till knyttet.. Hur långt tid tar det med namn? (om det är någon som vet :)

Stort grattis till alla er som fått bebis (avis!) och ni som gått över är riktiga kämpar! Kram på er! 
    Välkommen hit! Vi är lika långt gångna :)
  • Mamma0911
    Thegran skrev 2011-09-29 11:34:19 följande:
    Min dotter går också 3 dagar i veckan, men 9-14, ibland 15.
    Jätteskönt...Vilar en hel del, och har dessutom gjort klart allt skolarbete för närmsta månaden.
    Visst är det skönt, så vet man att sin lilla älskling ha det kul med. För att vara hemma med tråkiga mamma kan inte va så himla kul alltid Glad
  • Thegran
    Mamma0911 skrev 2011-09-29 11:39:30 följande:
    Visst är det skönt, så vet man att sin lilla älskling ha det kul med. För att vara hemma med tråkiga mamma kan inte va så himla kul alltid Glad
    nä, orkar inte alls roa henne som vanligt..orkar inte leka med henne ute. Är med ute såklart, men fixar inte att sitta i sandlådan, spela boll och sådant. och inne är det väl i stort sett måla och pussla som jag fixar utan att få ont...

Hon går ju så få timmar i veckan också, så har inte ett dugg dåligt samvete heller, haha. Känns skönt att hon får vara ute och leka i skogen iaf 3 dagar i veckan! (hon går på utedagis, så de är verkligen ute hela dagarna de timmar hon är där)
  • Thegran
    Thegran skrev 2011-09-29 11:48:00 följande:
    nä, orkar inte alls roa henne som vanligt..orkar inte leka med henne ute. Är med ute såklart, men fixar inte att sitta i sandlådan, spela boll och sådant. och inne är det väl i stort sett måla och pussla som jag fixar utan att få ont...

Hon går ju så få timmar i veckan också, så har inte ett dugg dåligt samvete heller, haha. Känns skönt att hon får vara ute och leka i skogen iaf 3 dagar i veckan! (hon går på utedagis, så de är verkligen ute hela dagarna de timmar hon är där)
    sen pluggar jag ju heltid på högskolenivå också, det är bara den här veckan som varit extrem lugn i skolan eftersom jag skippade två dagar i skolan (22 mil bort - är där 3 ggr per termin ungefär och då två dagar i rad...Kändes lite överkurs att chansa och åka nu...) så annars pluggar jag ju när hon är på dagis :)
  • Mamma0911
    Thegran skrev 2011-09-29 11:48:00 följande:

Jo, så mår inte barnen dåligt av att va på förskola. Tänk allt som dom kan göra på dagis som inte går hemma. Men när jag ha blivit av med min mage så ska vi fara till lekparker å så ska hon få måla med sina nya målar färger. Men ha man knappt ork själv att göra nått