• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Endymia

Hoppar in här nu.. plussade för några dagar sedanSkrattande är i vecka 6+3, bf 9 sep enligt uträkningen.
    Har ett MF i bagaget.. men det var några år sedan, så jag hoppas verkligen att den stannar kvar denna gång,
    för det tog mig två år att komma över MF  Rynkar på näsan och jag vill inte uppleva det igen.
    Men det känns mycke bättre denna gång.. så jag håller tummarna.
    Ska ringa BM i veckan och be om att få en tid för UL, så jag får veta att allt ser bra ut Glad

• LitenMy
    dea skrev 2011-01-18 13:37:07 följande:
    LitenMy : Usch va jobbigt för dig,hoppas verkligen att det sluta blöda snarast och att det lilla fröet får vara kvar i din mage. Hoppas att du kan försöka ta det lite lugnt och inte stressa upp dig för mkt nu.
    Sänder  styrke kramar till dig,va rädd om dig,kram {#emotions_dlg.flower}
    Inte blött nu på 2 timmar....hoppas det stannade! Kanske åker in till akuten imorgon...är ju gratis nu för jag har högkostnadsskydd...om det nu känns bättre!
  • hanna elise
    Dior skrev 2011-01-18 13:46:44 följande:
    Är det bara jag som inte mår illa överhuvetaget? Har bara ömma bröst, högre temp än vanligt och tröttare än vanligt.
    Jag mår inte det mista illa, har inte ömma bröst heller.
    Lite tröttare än vanligt är jag möjligen, men mkt lite i såna fall.
  • M y
    Hannabus skrev 2011-01-18 11:32:50 följande:
    Förresten, när vi var hos BM på det intetsägande hälsosamtalet tog jag upp att det sticker o krampar något så in i helsike i min ena äggstock, ngn som känner igen det? Jag fick tid till VUL för o kolla upp det på måndag...? Förstår inte att hon tyckte det var så viktigt, trodde hon skulle säga "aja, helt normalt" men hon bokade läkartid..? Är det farligt på något sätt?
    Jag hade j*vligt ont en natt i förra veckan också i den ena äggstocken, ja hade jag varit längre gången hade jag ring förlossningen. Men vi åkte in till akuten efter att det hade lugnat sig, de gjorde inget. Jag skulle kontakta gyn om det kom tillbaka och när jag frågade om det kunde vara utomkvedshavendeskap så sa hon att det inte kommer förren v 8 och går inte över (smärtan alltså). Jag har inte haft så ont sen dess, men all värk jag har sitter på den sidan. Är också något orolig,kanske ska gå in på MVC och fråga.
  • Dior
    hanna elise skrev 2011-01-18 13:53:29 följande:
    Jag mår inte det mista illa, har inte ömma bröst heller.
    Lite tröttare än vanligt är jag möjligen, men mkt lite i såna fall.
    Jag är så glad att jag slapp det denna gången också.
  • M y
    LitenMy skrev 2011-01-18 13:53:27 följande:
    Inte blött nu på 2 timmar....hoppas det stannade! Kanske åker in till akuten imorgon...är ju gratis nu för jag har högkostnadsskydd...om det nu känns bättre!
    Va skönt att du inte blöder mer, måste vara jobbigt att vänta tills imorgon. Varför åker du inte in nu?
  • Hannabus
    M y skrev 2011-01-18 14:02:28 följande:
    Jag hade j*vligt ont en natt i förra veckan också i den ena äggstocken, ja hade jag varit längre gången hade jag ring förlossningen. Men vi åkte in till akuten efter att det hade lugnat sig, de gjorde inget. Jag skulle kontakta gyn om det kom tillbaka och när jag frågade om det kunde vara utomkvedshavendeskap så sa hon att det inte kommer förren v 8 och går inte över (smärtan alltså). Jag har inte haft så ont sen dess, men all värk jag har sitter på den sidan. Är också något orolig,kanske ska gå in på MVC och fråga.
    Hmm! Jag har haft ont när jag sätter mig/ställer mig/lägger mig/rör mig snabbt sedan vecka 5 och nu vecka 7 men det är ju inte ständigt utan vid just dessa rörelser så sticker de till så jag måste krypa ihop o sen släpper det. Ser lite roligt ut när jag går ur bilen eller ställer mig upp på jobbet ;)

Jag tror ju inte att det är något farligt, känns som att det bara utlöses av rörelser men jaja, vi får ju iaf ett bebis-VUL på köpet så jag ska nog överleva... blev bara förvånad över att BM tog beslutet så fort "du ska träffa läkare", sa det liksom bara i förbifarten... på måndag kan jag berätta om jag blir något smartare av att träffa doktorn, om det är något att oroa sig för..  

Ring o kolla på ditt MVC om dom tycker de e lika viktigt att kolla upp?
  • v i r r a
    betula skrev 2011-01-18 11:14:55 följande:
    Oroa dig inte. :) Jag hade missfärgade flytningar och bm lugnande mig m att det är helt normalt!
    Tack snälla du!!!!
    LitenMy skrev 2011-01-18 11:17:06 följande:
    Hcg hade ökat bra, fick ny tid för vul på måndag igen! Så nu väntar en ny vecka till med panikkänslor Gråter
    Bra att hcg hade ökat i alla fall... förstår att du är orolig! Jag hoppas hoppas allt går bra för dig!
  • LitenMy
    M y skrev 2011-01-18 14:02:28 följande:
    v 8? Då kan äggledaren vara spräckt sedan länge! MItt x akutoperarades i v 6 och jag blödde massa plus hade superont! Hur kan de säga så???
  • LitenMy
    M y skrev 2011-01-18 14:10:54 följande:
    Va skönt att du inte blöder mer, måste vara jobbigt att vänta tills imorgon. Varför åker du inte in nu?
    3 barn hemma....ingen av dem vet om lillen i magen. JObbigt och sitta på akuten med alla tre
Svar på tråden BF september 2011